نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1633
-
الف
+

تقدیر داور مسابقه «نواهنگ» از استعداد های نوظهور موسیقی افغانستان

در این گزارش پیام ویدیویی «مهدیار حبیبی» آوازخوان، آهنگساز برجسته و داور مسابقه نواهنگ را در مراسم اختتامیه این برنامه مشاهده می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم اختتامیه فصل دوم مسابقه استعدادیابی «نواهنگ» با حضور هنرمندانی از ایران و افغانستان و اشتراک کنندگان این رقابت برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حضور چهره های فرهنگی و هنری، تعدادی از خواننده های مشهور افغانستان هم با ارسال پیام ویدیویی، از برگزاری این مسابقه ابراز رضایت نمودند.

«مهدیار حبیبی» یک تن از داوران فصل دوم مسابقه «نواهنگ» در یک پیام ویدیویی از کشور «ازبکستان» ضمن تبریک به برگزیدگان مسابقه آوازخوانی شبکه آی فیلم 2 گفت: حضور در مسابقه «نواهنگ» و فعالیت در کنار افرادی چون «آرش بارز»، «عارف جعفری» و «ایرج نوذری»  برای من تجربه خوبی بود و امیدوارم این برنامه در سال های آتی هم برگزار و روز به روز به کیفیت آن افزوده شود.

وی با اشاره به توانایی اشتراک کنندگان فصل دوم مسابقه «نواهنگ» عنوان کرد: هر ده آوازخوان برتر راه یافته به مرحله حضوری این مسابقه، استعداد های نوظهور و توانمندی بودند؛ برای همه آن ها آرزوی موفقیت دارم به «داوین نیکزاد» با صدای تخنیکی و استایل بسیار خوبش، «علی عمر» غزل خوان موفق و محبوب و همچنین «محمدرضا قربانی» که صدای بسیار قوی و رسایی دارد تبریک می گویم و منتظر شنیدن آثار خوبشان هستم.

حبیبی ضمن تبریک به «احمد مختار نیکیار» برگزیده مردمی این مسابقه در خصوص احترام به سلایق هنری مخاطبان برنامه نواهنگ گفت: به نظر من داروی مردم برای هنر خیلی ارزشمند است.

«مهدیار حبیبی» ضمن تشکر از مدیریت شبکه آی فیلم 2 و عوامل برگزاری مسابقه نواهنگ در خصوص اثرات برگزاری این برنامه اظهار داشت: تولید چنین برنامه هایی دستاورد خوبی برای موسیقی افغانستان و حتی ایران خواهد داشت چون تولیدات تلفیقی جدای از تقویت روابط فرهنگی آثار بسیار خوبی هستند.

گفتنی است «مهدیار حبیبی» در 10 حوت (اسفند) 1352 خورشیدی متولد شده و در رشته مکانیک تحصیل کرده و همزمان در حوزه موسیقی نیز فعالیت داشته است.

وی دوره سلفژ و تحصیلات هارمونی تحلیلی و تاریخ موسیقی و آوازخوانی مدرن را در نزد اساتید برجسته ایرانی آموزش دیده است.

از فعالیت های این هنرمند می توان به حضور در جشنواره های بین المللی هند، ازبکستان و ... به عنوان موسس و عضو ارشد گروه موسیقی «آرین»، همکاری با انستیتوت گوته آلمان در لیسه امانی کابل، اشتراک در جشنواره بین المللی سارک، ریاست بنیاد موسیقی افغانستان به مدت سه سال، همکاری با رسانه های خصوصی و ملی افغانستان، راه اندازی گروه های مختلف موسیقی در کابل و آموزش هنرجویان موسیقی در این شهر، همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و راه اندازی گروه های موسیقی مختلف در مشهد، اجرای کنسرت های مختلف در رشت، مشهد و اصفهان، همکاری و حضور در جشنواره های مختلف تیاتر از جمله تیاتر فجر اشاره کرد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر