نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2022
-
الف
+

استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از برگزای جشنواره «ماه امت»

جشنواره «ماه امت» با هدف تقویت وحدت کشورهای اسلامی با حضور هنرمندان افغانستانی، پاکستانی، لبنانی و ایرانی در مشهد برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2،  شهر مشهد همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برای برگزاری یک رویداد بین‌المللی فرهنگی هنری با عنوان «ماه امت» میزبان اصحاب فرهنگ و هنر کشورهای اسلامی است.

جشنواره ماه امت

نخستین رویداد بین‌المللی «ماه امت»  به میعادگاهی برای قرار و همدلی مهاجران افغانستانی با مشهدی‌ها تبدیل شده است.

رویدادی که در قالب یک جشن فرهنگی بین ایران و افغانستان به منظور استفاده از ظرفیت مهاجران افغانستانی در منطقه گلشهر مشهد تدارک دیده شده و در آن هنرمندان افغانستانی، پاکستانی، لبنانی و ایرانی در منقبت حضرت علی (ع) به اجرای برنامه‌هایی همچون سرود، قوالی و مناجات خوانی می‌پردازند.

«ماه امت» که قرار است یکی از ابعاد جهان شهری مشهد را به تصویر بکشد، هر شب از ساعت ۲۱ آغاز می‌شود و تا پاسی از شب اجرای برنامه‌ها ادامه دارد.

این رویداد که از 7 ثور(اردیبهشت) آغاز به کار کرده است تا ۱۰ شب میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

جشنواره ماه امت

«ماه امت» آن طور که «یوسف اسماعیل زاده»، معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، گفته است با استقبال خوبی به ویژه از سوی افغانستانی‌های ساکن منطقه گلشهر مواجه شده است و تقاضای زیادی برای حضور در آن وجود دارد. در حاشیه این رویداد نیز نمایشگاه غذا، لباس، سنت و آداب و رسوم افغانستان برپا شده است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر