نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1077
-
الف
+

بازیگر سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» میهمان برنامه خارج از کادر امشب آی فیلم۲

«داریوش فرهنگ»، بازیگر سینما و تلویزیون ایران در برنامه «خارج از کادر» از زندگی حرفوی خود خواهد گفت.

برنامه «خارج از کادر» با حضور «داریوش فرهنگ» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 درحال حاضر هنرنمایی وی را در سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» مشاهده می کنند، امشب 7 ثور (اردیبهشت) از آی فیلم۲ نشر خواهد شد.

به گزارش آی فیلم 2،  «داریوش فرهنگ» کارگردان، فلمنامه نویس و بازیگر سینما و تلویزیون ایران  6 قوس(آذر) 1326 خورشیدی در آبادان به‌ دنیا آمد.

وی فارغ‌التحصیل رشته‌ی کارگردانی تیاتر از دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که فعالیت در تیاتر را از سال 1345 آغاز کرد و دو سال بعد گروه تیاتر «پیاده» را تأسیس کرد.

در سال 1359 با ایفای نقش در فلم کوتاه «سلندر» به کارگردانی «واروژ کریم‌مسیحی»، قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت و پس از آن با فلم‎نامه‌نویسی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فلم 65 دقیقه‌ای «رسول پسر ابوالقاسم» (1360) فعالیت حرفوی در سینما را تجربه کرد.

نخستین ساخته تلویزیونی او سریال «سلطان و شبان» نام داشت که در زمان نشر، با استقبال زیادی روبرو شد. 

وی کارگردانی و نویسندگی فلم های «طلسم»، «شب‌های تهران»، «تکیه بر باد»، «رز زرد»، «یک گزارش واقعی» و سریال هایی نظیر «تولدی دیگر»، «طلسم ‎شدگان» و «راه شب» را در کارنامه هنری‌اش دارد.

او همچنین به عنوان بازیگر در سریال هایی نظیر «تصمیم نهایی»، «شلیک نهایی»، «بی گناهان»، «معصومیت از دست رفته»، «نفس»، «در جستجوی آرامش»، «بی گناهان»، «پنج‎ کیلومتر تا بهشت»، «کلاه پهلوی»، «محمد رسول‌الله (ص)»، «آمین» و «ملکاوان» حضور داشته ‎است.

گفتنی است برنامه «خارج از کادر» با حضور «داریوش فرهنگ» امشب 7 ثور (اردیبهشت) 1401 ساعت 21:30 به وقت تهران و کابل و 22:00 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین