نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7333
-
الف
+

با دیدنی های «جلال آباد» در ولایت «ننگرهار» بیشتر آشنا شوید

در این گزارش با «جلال آباد» مرکز ولایت «ننگرهار» بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، ولایت «ننگرهار» یکی از پنج ولایت بزرگ افغانستان محسوب می‌شود و شهر «جلال آباد» به عنوان مرکز این ولایت مهمترین شهر بین کابل تا پیشاور است.

جلال آباد

نام قدیمی جلال آباد «دنپور» بوده و ششمین شهر پرجمعیت افغانستان است و مرکز تجارت و بازرگانی میان افغانستان و پاکستان می‌باشد.

جلال آباد، شهر طبیعت افغانستان در قسمت شرقی این کشور به لطف مناطق بزرگ سبز و آب‌های اطراف، یکی از زیباترین شهرها و از جاهای دیدنی افغانستان است.

جلال آباد

جلال آباد

این شهر در دوره سلطنت «اکبرشاه»، نواده بابر شاهنشاه گورکانی هند ساخته شد و به دلیل آب و هوای گرمش، منطقه‌ای محبوب برای حکمرانان در زمستان بود و زمانی پایگاه بوداییان بود اما بیشتر آثار آن ها امروزه نابود شده‌اند.

جلال آباد در زمان حکومت «احمد شاه دورانی» جلال آباد محلی برای مبارزات نظامی بود.

این شهر به دلیل مناظر طبیعی و پارک‌هایش از دیدنی های افغانستان است. باغ «نیملا»، باغ‌های «سراج العمارت» و باغ «کوکب» از جمله معروف‌ترین پارک‌های جلال آباد است.

جلال آباد

شغل مردم جلال‌آباد تجارت دکانداری و کشاورزی می‌باشد. تولیدات صنعتی این شهر روغن زیتون و کارتن‌سازی می‌باشد.

جلال آباد

 آثار مهم این شهر، «سراج‌العمارت»، «نشستگاه امیر حبیب‌الله» و «امان‌الله شاه»، بود که در سال ۱۹۲۹ میلادی نابود شد، ولی باغ‌های آن هنوز برپا هستند و فضایی دلپذیر دارند.

جلال آباد

بر اساس روابط نیک که از هزاران سال بین پشتون‌ها و سیک‌ها وجود دارد جلال‌آباد امن‌ترین شهر برای مردمان هندو و سیک می‌باشد.

جلال آباد جلال آباد جلال آباد م ا 

نظر شما
ارسال نظر