نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1546
-
الف
+

باهم تماشا کنیم؛ آهنگ کُردی «لیلم لیل» تیتراژ قسمت آخر سریال «نون خ 3»

در این موزیک ویدیو آهنگ کُردی «لیلم لیل» تیتراژ قسمت آخر سریال «نون خ 3» را با صدای «حسین صفامنش» تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2، تیتراژ پایانی قسمت آخر سریال «نون خ3» را «حسین صفامنش» آوازخوانی نامی از دیار کردستان ایران خوانده است و آهنگسازی آن را «صادق آزمند» برعهده داشته است.

«حسین صفامنش» متولد 29 سرطان(تیر) 1355 در شهر کرمانشاه است. او از همان دوران نوجوانی با موسیقی مأنوس بود و به واسطه ی صدای زیبایش عضو گروه سرود مکتب شد و در جشن های دهه  فجر آهنگ های شاد کردی می خواند.

صفامنش صدایی زیبا و دلنشین داشت و سرشار از استعداد بود ولی به دلیل نبود امکانات و راهنمایی دلسوز تا مدت ها عرصه ای برای بروز استعدادهای خود نیافت. 

در سال 1379 خورشیدی، کنسرتی در قالب پاپ و با تنظیم  «نوزاد خطاط» در کرمانشاه اجرا نمود که شدیدا مورد توجه مردم قرار گرفت.

پنج سال بعد با «فرشاد رستمی» آشنا شد و در سال1385 آلبوم رسمی اش با مجوز وزارت ارشاد و با نام ئیواره(غروب) وارد بازار شد که با استقبال زیادی روبه رو شد.

در سال 1390 خورشیدی با «رهام صبحانی» آشنا شد و تصمیم گرفته شد کنسرتی در قالب سنتی و در دو بخش فارسی و کوردی در تالار سوره تهران برگزار کنند، که مورد توجه قرار گرفت و پس از تهران راهی شهر سنندج شد و در تالار فجر سنندج نیز به اجرای کنسرت پرداختند.

بعد از آن با «علی احمدی» سرپرست گروه آوا و در قالب موسیقی کلاسیک ایرانی در جشنواره مقاومت در سال1392 در تهران، برج میلاد اشتراک کرد و در این جشنواره مقام اول را کسب نمودند.

در این بین «حسین صفامنش» با «مسعود معزی» نوازنده سنتور و سرپرست گروه «بیداد» آشنا شد و با همکاری هم در شهر کامیاران و دیواندره به اجرای کنسرت پرداختند.

سپس با گروه «آرشاویر» به سرپرستی «فرشاد رستمی» به اجرای کنسرت در شهرهای کرج، سنندج، سقز، مریوان و تهران پرداخت.

از جمله آهنگ های این آوازخوان کُرد زبان می توان به «وە داخ چین یارە گەم»، «نه وروزانه»، «سوره شه ونم»، «مرافه»، «بزران»، «مه رو»، «گولمی»، «سفر خوش»، «ای مطربی حریفان»، «کولبر»، «ای خدا»، «بهار»، «شیرینه یارم» و «کرمانشان» اشاره کرد.

گفتنی است قسمت آخر سریال «نون خ 3» امشب 30 حمل(فروردین) 1401 ساعت 20:00 به وقت تهران و کابل و 20:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود و از روز چهارشنبه 31 حمل (فروردین) سریال «سقوط یک فرشته» جایگزین آن خواهد شد.

تماشای آنلاین سریال «نون خ 3»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر