نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2869
-
الف
+

«مرتضی ضرابی»: بعد از «او یک فرشته بود» نقش آدم خورها‌را پیشنهاد میدادند!

«مرتضی ضرابی» طی یک مصاحبه از حضور در سریال «او یک فرشته بود» ابراز پشیمانی کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «مرتضی ضرابی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال «او یک فرشته بود» تماشا کردند در یک مصاحبه از دلایل کم کاری اش گفت.

مرتضی ضرابی که بیشتر با نقش شیطان شناخته می‌شود از حضورش در این سریال ماورایی ابراز پشیمانی کرد و گفت: «نقش شیطان در سریال او یک فرشته بود مرا بدبخت کرد، بعد از آن هر نقشی که می‌خواستند آدم بخورد، آدم بکشد یا آدم بپزد یا کسی را بدزدد به من پیشنهاد می‌دادند، من حالم بد می‌شد و شاید برای همین کم کار شدم.»

سریال او یک فرشته بود در ژانر جدید ماورایی ساخته شد. از جمله بازیگران این مجموعه پربیننده که توجه همه را در شب‌های رمضان پای سفره افطار جمع می‌کرد، مرحوم حسن جوهرچی در نقش بهزاد طاهری، مریم کاویانی در نقش رعنا و همسر بهزاد، بهاره افشاری در نقش فرشته (شیطان)، مرتضی ضرابی در نقش سرابی (شیطان)، ثریا قاسمی در نقش عزیز، مادر بهزاد و رضا توکلی در نقش حاج آقا معتمدی، بودند.

موضوع داستان بدین ترتیب است که بهزاد طی ماجرایی با زنی دچار حادثه ترافیکی می شود و او را به خانه می‌آورد. به تدریج حرکات عجیبی از این زن که فرشته نام دارد، سر می‌زند. از سوی دیگر وی در قالب مردی به نام سرابی سعی در سردرگم نمودن بهزاد دارد.

نهایتاً فرشته موجب می‌شود که بهزاد و همسرش رعنا تا پای طلاق بروند و حتی به بهزاد پیشنهاد ازدواج می‌دهد. اما پس از مدتی بهزاد با توجه به رهنمود‌های روحانی محل و سخنان فرزندانش متوجه می‌شود که فرشته، شیطان (ابلیس) است.

او پسرش را در حالی که فرشته قصد کشتن او را دارد، نجات می‌دهد. سپس به درگاه خدا توبه کرده و از گناهانش اظهار پشیمانی می‌کند.

«مرتضی ضرابی» زاده ۱۳ ثور (اردیبهشت) ۱۳۳۵ در تهران بازیگر و چهره‌پرداز اهل ایران است.

ضرابی از سال 1353 به عنوان بازیگر حرفوی، در کارگاه نمایش مصروف به کار شد و تا سال 1360 به کار خود در آنجا ادامه داد. وی از سال 1361 به گروه گریم صدا و سیمای ایران پیوست و در کنار بازیگری، به فعالیت در این عرصه مصروف شد.

این هنرمند ایرانی، در سال 1364 با ایفای نقش در فلم «مأموریت»، قدم به عرصه ی سینما گذاشت. او علاوه بر چهره پردازی و بازیگری، در زمینه ی طراحی دکور و کارگردانی نیز سابقه فعالیت دارد.

«دستفروش»، «دزد عروسک ها »، «تماس شیطانی»، «دزد عروسک ها»، «آواز تهران»، «تماس شیطانی»، «تحفه هند»، «اشک و لبخند»، «قاعده بازی»، «پشت دیوار شب»، «دختری با کفش های کتانی»، «بوی کافور، عطر یاس»، «خروس بی محل»، «آدم باش»، «جنجال در عروسی» و «آینه شیطان» از جمله فلم هایی است که «ضرابی» در آن ایفای نقش داشته است. 

این بازیگر قدیمی تلویزیون ایران در سریال‌هایی چون «مثل آباد»، «محله بروبیا»، «محله بهداشت»، «او یک فرشته بود» و «امام علی (ع)» نیز به ایفای نقش پرداخته است.

نظر شما
ارسال نظر