نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2428
-
الف
+

«وحیدالله سلطانی»: «هرات جان» فرصتی برای توسعه فعالیت های فرهنگی ایران و افغانستان بود

«وحیدالله سلطانی»؛ رییس هیئت اعزامی و تیم فرهنگی هرات در نمایشگاه مشهد از توسعه فعالیت های فرهنگی ایران و افغانستان گفت.

به گزارش آی فیلم 2، موزیم بزرگ خراسان در پارک کوهسنگی مشهد در ایام نوروز سال روان میزبان نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان افغانستانی با عنوان «هراتِ جان» بود، نمایشگاهی که با استقبال هنر دوستان مشهدی روبرو شده است.

برپایی این نمایشگاه در شهر مشهد آن هم در ایام نوروز فرصتی را فراهم کرده تا زائران و مجاوران حریم رضوی بتوانند با تبحر و هنر والای هنرمندان افغانستانی در زمینه مینیاتور، نقاشی و تهذیب آشنا شوند و فرصتی برای توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی دو کشور فراهم شود.

نمایشگاه هرات جان «وحیدالله سلطانی»؛ رییس هیئت اعزامی و تیم فرهنگی هرات در این نمایشگاه در یک مصاحبه گفته است: ۲۰ نفر از هنرمندان هراتی آثار خود را برای نمایش به مشهد آورده‌اند و آثاری مثل صنایع پوست و چرم، زیور آلات سنگی، هنر مینیاتور، نقاشی، خوشنویسی و هنر تهذیب برای بازدید هنردوستان ایرانی به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری نمایشگاه ایجاد ارتباط بین هنرمندان ایرانی و افغانستانی و همچنین ایجاد ارتباط بین آثار هنری فاخر افغانستان با مخاطبان هنردوست ایرانی بود.

این هنرمند هراتی افزود: خوشبختانه استقبال از این نمایشگاه دور از تصور ما بوده و امیدواریم بتوانیم در آینده میزبان هنرمندان ایرانی در هرات باشیم.

وی ادامه داد: به نظر من دلیل استقبال بازدیدکنندگان ایرانی از صنایع دستی افغانستان در این نمایشگاه ریشه مشترک ما با برادران و خواهران ایرانی ما است، این دو کشور بیشتر از هر همسایه دیگری به هم نزدیک هستند، ما زبان، تاریخ، فرهنگ و دین مشترک داریم و همه این‌ها باعث نزدیکی بیش از پیش ما و ایرانی‌ها به یکدیگر است.

سلطانی در مصاحبه با شهرآرانیوز ابراز داشت: زمانی که بازدید کنندگان در این نمایشگاه صنایع دستی و هنری، نمایش‌های زنده هنرمندان هراتی و عکس‌هایی از جاذبه‌های گردشگری هرات را دیدند، شیفته شدند و از علاقه‌شان برای سفر به هرات گفتند و این اتفاق مبارکی است.

این هنرمند هراتی درباره ضرورت برپایی این نمایشگاه در مشهد اظهار کرد: ایران و افغانستان مشترکات و تعلقات تاریخی بسیاری با یکدیگر دارند و برپایی این نمایشگاه کمک کرد این تعلقات تازه شوند و فرصتی برای توسعه فعالیت های فرهنگی فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

برگزاری نمایشگاه «هراتِ جان» با هدف گسترش تعاملات فرهنگی ایران و افغانستان

م ا 

نظر شما
ارسال نظر