نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3553
-
الف
+

«یاسر نیک‌خواه آزاد» فلمی تازه درباره افغانستان می سازد

«یاسر نیک‌خواه آزاد» نویسنده و کارگردان ایرانی فلمی با موضوع افغانستان میسازد.

به گزارش آی فیلم2، قرار است فلم جدیدی با عنوان «کیسو» در مورد افغانستان در صنعت سینمای ایران ساخته شود که روایت‌گر متفاوتی از زندگی مردم و ارتباطات و پیوندهای بین دو کشور است.

«کیسو» با موضوع زندگی پرالتهاب یک دختر جوان افغانستانی در بحبوحه تحولات اخیر این کشور است.

«یاسر نیک‌خواه آزاد»، مجری طرح پروژه سینمایی «کیسو»، پیرامون این پروژه در یک مصاحبه گفته است: انس و الفت مردم ایران و مردم افغانستان که ریشه‌های تاریخی غیرقابل انکاری دارند، در دوران جدید و در التهابات چند ده‌ ساله اخیر نیز ادامه داشته است. ایران و افغانستان عناصر مشترک دیرینه دارند و فرهنگ و ادبیات ایران نیز همیشه تلاش داشته تا این روابط را بازتاب دهد.

به گفته نیک‌خواه آزاد، این فلم داستان دختری افغانستانی است که در ایران عاشق پسری ایرانی می‌شود و همراه با او به افغانستان مراجعه می‌کند تا رضایت پدر و مادر خویش را برای ازدواج با این پسر ایرانی بگیرد، اما کابل به دست طالبان سقوط می‌کند و اتفاقات ناخوشایندی برای این دو عاشق پیش می‌آید.

وی افزود: پروژه ساخت این فلم به تازگی با انعقاد قرارداد با نویسنده فلم‌نامه آن آغاز شده و نگارش این فلم را آقای «فریدون فرهودی»، نویسنده مشهور و مطرح معاصر در ایران به عهده دارد.

فرهودی که پیشینه چند دهه نویسندگی و نیز کارگردانی را در حوزه‌های مختلف درام در صنعت سینمای ایران دارد، قرار است این فلمنامه را در مدتی معین به نگارش درآورد تا پروژه تولید فلم وارد مراحل اجرایی شود.

مجری طرح پروژه سینمایی «کیسو» در گفت‌وگو با خبرنگار آوا  افزود: ایده و طرح اولیه فلم‌نامه توسط آقای «سعید طالبی» نگاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد که نام این فلم سینمایی موقتا «کیسو» اعلام شده است و امکان تغییر نام آن نیز وجود دارد.

م ا

نظر شما
ارسال نظر