نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6150
-
الف
+

«آزاده پورمختار»: صدای «زی زی گولو» را از دخترم گرفتم!

در این گزارش با «آزاده مختاری» صداپیشه عروسک «زی زی گولو» سریال «قصه های تا به تا» بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، این روز ها سریال «قصه های تا به تا» از شبکه آی فیلم 2 در حال نشر می باشد.

این سریال ماجراهای زندگی «زی‌زی‌گولو» که از یک سیاره ناشناخته به زمین آمده است را روایت می کند که در نزد «مادر خانومی» و «آقای پدر» زندگی می‌کند. انجام هر کار خارق‌العاده‌ای با گفتن جمله «زی‌زی گولو آسی پاسی دراکوتا (دراز کوتاه) تابه‌تا» برای این موجود دوست‌داشتنی گلابی رنگ ممکن می‌شود.

آزاده پورمختار

«آزاده پورمختار» گوینده این شخصیت محبوب عروسکی است.

آزاده پور مختار

بانو پورمختار متولد سال ۱۳۳۳ در شهر تهران، از سال ۱۳۵۳ تا کنون علاوه بر بازیگری، کار عروسک گردانی و گوینده عروسکی را به عهده داشته است.

وی در آثاری چون «باجناق ها» ،«قصهٔ شهر کارستان» (۱۳۶۳-۱۳۶۲) ، «الو! الو! من جوجوام» ، «مدرسه موشها» (۱۳۶۰–۱۳۶)، «درون و برون بدن ما»، «هادی و هدی» (۱۳۶۴)، «خاله قورباغه» بازی و ایفای نقش کرده است.

آزاده پورمختار

آزاده پورمختار عروسک گردانی را در ابتدا به همراه همسرش «هرمز هدایت»که بعدها با هم ازدواج کردند انجام می داد ولی به معنی خاص کار عروسک گردانی را با همکاری «مرضیه برومند» از سال 1359 و با مجموعه «مدرسه موشها» و صدا و عروسک گردانی عروسک «سرمایی» شروع کرده و تا به امروز ادامه داد.

وی تخصص روانشناسی کودک دارد و در دانشگاه در رشته تیاتر عروسکی مصروف به تدریس است.

بانو مختاری در یک مصاحبه پیرامون صداپیشگی اش در سریال «قصه های تابه تا» گفته است: شخصیت زی زی گولو همه زاییده فکر نویسنده بود ولی چیزهایی مثل صدای عروسک و حس آن همه مال من بود تا چند قسمت اول من بر مبنای نوشته نویسنده کار می کردم ولی به مرور نویسنده خودش را تقریبا با ما هماهنگ کرد وبرخی اتفاقات افتاد.

وی افزود: «زی زی گولو» یک ماه مهمان من در خانه ام بود ومن مرتب با او زندگی کردم تا توانستم صدایش را پیدا کنم، به مرور توانستیم با او ارتباط برقرار کنیم و ایده صدای «زی زی گولو» را از دخترم الهام  گرفتم که در دوران خرسالی اینگونه صحبت می کرد.

آزاده پورمختار

گفتنی است سریال «قصه های تا به تا» هر روز ساعت 15:00 به وقت تهران، 16:00 به وقت کابل و 16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

قصه های تا به تا درسال 1375 خورشیدی توسط «مرضیه برومند» ساخته شد.

م ا

نظر شما
ارسال نظر