نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1759
-
الف
+

مستند «۳ ترانه برای بی نظیر» نامزد اسکار شد

فلم کوتاه «۳ ترانه برای بی‌نظیر» که درباره یک‌زوج افغانستانی است نامزدی اسکار را در بخش بهترین فلم کوتاه کسب کرده است.

به گزارش آی فیلم2، فلم کوتاه «۳ ترانه برای بی‌نظیر» که از سوی آکادمی اسکار به عنوان یکی از ۵ فلم نامزد اسکار در این بخش انتخاب شده زندگی یک زوج جنگ‌زده و عاشق افغانستانی را در کمپ آوارگان تصویر می‌کند.

این فلم که مستندی درباره زندگی در افغانستان است توسط «الیزابت» و «گلستان میرازیی» ساخته شده و داستانی عاشقانه درباره جرات برای داشتن امیدی فراتر از جنگ را تصویر کرده است.

3 ترانه برا بینظیر

فلم که در جشنواره‌های مختف با اقبال روبه‌رو شده و سال پیش توسط نتفلیکس خریداری شد و در نهایت به فهرست نامزدهای اسکار راه یافت، زندگی در یک اردوگاه آوارگان در کابل را تصویر و داستان عشقی لطیف بین «شایسته» و «بی‌نظیر» را دنبال می‌کند. رویای شایسته پیوستن به ارتش ملی افغانستان است اما برای کسب سریعتر درآمد می‌خواهد سفری به هلمند بکند و با پرورش دهندگان تریاک همکاری کند.

گلستان میرازیی که افغانستانی است و همسرش الیزابت میرزایی که ۸ سال در افغانستان زندگی کرده است تاریخچه افغانستان را خوب می‌دانند و تاکنون با فلم‌هایشان به آن پرداخته‌اند.

آن ها تا کنون فلم های «محبوس در کابل»(۲۰۱۳)، «خداحافظ کابل»(۲۰۱۴)، «برای سردار: روزنامه‌نگار افغان»(۲۰۱۶) و «لیلا روی پل» (۲۰۱۸)  را با محوریت افغانستان ساخته اند.

مستند ۲۲ دقیقه‌ای «۳ ترانه برای بی‌نظیر» برنده جایزه هیات داوران جشنواره فلم مستند فول فریم ۲۰۲۱ شد و پس از خریدن آن توسط نتفلیکس می‌تواند در رقابت اسکار مطمئن‌تر ظاهر شود.

3 ترانه برا بینظیر

اسکار ۵ فلم کوتاه را در فهرست نهایی خود قرار داده که عبارتند از: «شنیدنی»، «به سوی خانه‌ام ببر»، «ملکه بسکتبال» «۳ ترانه برای بی‌نظیر» و «وقتی قلدر بودیم».

نظر شما
ارسال نظر