نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2377
-
الف
+

بازیگر سریال «از سرنوشت» در مصاحبه با آیفیلم۲: امیدوارم در افغانستان آرامش کامل برقرار شود

«مجید واشقانی» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2 از لزوم گسترش ارتباطات فرهنگی و رسانه ای میان کشورهای فارسی زبان گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مجید واشقانی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمای وی را در سریال های «پایتخت1»، «ماتادور»، «هوش سیاه2»، «انقلاب زیبا»، «میکائیل»، «آمین»، «دیوار شیشه ای»، «پشت بام تهران»، «زیر پای مادر»، «آنام» و «از سرنوشت» شاهد بودند، در حاشیه چهلمین دوره جشنواره «فیلم فجر ایران» در مصاحبه با خبرنگار شبکه آی فیلم 2 از لزوم  گسترش ارتباطات فرهنگی و رسانه ای میان کشورهای فارسی زبان گفت.

وی در خصوص ضرورت تاسیس شبکه هایی چون آی فیلم 2 در نزدیکی فرهنگی بین مردم کشورهای فارسی زبان عنوان کرد؛زبان،  یکی از مشترکات فرهنگی بین این کشورها است اما گاهی تنش هایی در این میان به وجود می آید که وجود سریال ها و فلم ها یکی از راه های نزدیکی و رفع این تنش ها است.

بازیگر سریال «آنام»در این خصوص افزود: ارتباطات رسانه ای موجب نزدیکی ملت ها و فرهنگ سازی می شود؛ محتوای این آثار باعث شناخت صحیح از فرهنگ داخلی کشورها شده و باعث می شود تا ارتباطات بهتری صورت گیرد.

واشقانی در خصوص ابراز علاقه مردم فارسی زبان در کشورهای افغانستان و تاجیکستان به فلم ها، سریال ها و بازیگران ایرانی عنوان کرد: این مایه خرسندی من است که مردم این کشورها ما را می شناسند و در فضای مجازی هم ما را دنبال می کنند؛ مسرت بخش است که می شنوم اثری که در آن بازی کرده ام در خارج از مرزها نشر شده و برادران و خواهران هم زبان من در یک جغرافیای دیگر آن را مشاهده کردند و برایشان جذابیت داشته است.

بازیگر سریال «از سرنوشت» در خصوص چالش های ایفای نقش یک کرکتر افغانستانی یا تاجیکستانی اظهار کرد: جدای از اینکه زبان مشترک ما فارسی است اما قطعا یادگیری لهجه درست، بسیار مهم و چالش برانگیز است.

این بازیگر ایرانی در انتها خطاب به مخاطبان آی فیلم 2 در کشور های فارسی زبان به ویژه افغانستان و تاجیکستان گفت: ما با هم برادر و خواهر هستیم و باید فراتر از مرزهای جغرافیایی برویم و این دسته بندی ها را فراموش کنیم، امیدوارم در افغانستان آرامش کامل برقرار شود و مردم افغانستان بدانند ملت ایران و تاجیکستان همواره در کنار آن ها هستند.

 مصاحبه کننده: نادیا پروانی

نظر شما
ارسال نظر