نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5633
-
الف
+

با پسته خانم «مدرسه مادربزرگ ها» بیشتر آشنا شوید+تصاویر

در این گزارش با «مژگان عظیمی» بازیگر سریال «مدرسه مادر بزرگ ها» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «مژگان عظیمی» بازیگر نقش «پسته خانوم» در سریال در حال نشر «مدرسه مادربزرگ ها» زاده ۹ قوس (آذر) ۱۳۴۰ در تهران دوبلور و بازیگر ایرانی است.

مژگان عظیمی

وی دارای دارای مدرک دیپلوم رشته بازرگانی می باشد و از ۵ سالگی (۱۳۴۵) پا به عرصۀ گویندگی رادیو گذاشت.

بانو عظیمی پس از گذراندن آزمون صدا و پذیرفته شدن، در برنامۀ رادیویی «خردسالان» «عذرا وکیلی»، شروع به کار کرد.

مژگان عظیمی

چهار سال بعد، یعنی در سال ۱۳۴۹ با دوبلهٔ نقش «جینا» در کارتون «پینوکیو» برای نخستین بار دوبله را نیز تجربه کرد.

از کارهای پرآوازه‌ای که عظیمی در دوبلهٔ آن اشتراک داشته می‌توان به«ارباب حلقه‌ها»، «پزشک دهکده» (برایان)، «پرستاران»، «قصه‌های جزیره»، «فرانکنشتاین»، «حلالم کن» و… اشاره کرد.

این هنرمند ایرانی دوبلور و صداپیشه پیشکسوت است که علاوه بر دوبله در زمینه ی بازیگری نیز فعالیت می کند.

مژگان عظیمی

او همچنین به نقش‌آفرینی در سریال‌های «مدرسه مادربزرگ‌ها»، «دوران سرکشی» و «ماجراهای محلۀ ما» پرداخته‌ است.

سریال «مدرسه مادربزرگ‌ها»به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» تولید سال 1375 خورشیدی؛ داستان تعدادی خانم میانسال را روایت می کند که خانم معلم جوانی دارند و در هر قسمت ماجراهای جالبی را به وجود می‌آورند.

مدرسه مادربزرگ ها

 در سال 1391 به عنوان بازیگر رادیویی به جمع بازیگران برنامه های طنز کوی نشاط و دلخنده محصول دفتر طنز رادیو ایران پیوست و  به عنوان راویان کتاب های صوتی نیز فعالیت دارد.

از دیگر آثار مژگان عظیمی در عرصه صداپیشگی می توان به صدای شخصیت هایدی در کارتون «هایدی»، صدای شخصیت بن در سریال «سواران کوچک»، صدای شخصیت کایلو در سریال «کایلو»، صدای شخصیت جوجه طلایی در «جوجه طلایی»، صدای شخصیت مریم در فلم «مریم و میتیل»، صدای شخصیت سارا در فلم «ماه پیشونی»،صدای شخصیت شمس در سریال «لحظه های دشوار»، صداپیشگی در کارتون «خداوند لک لک ها را دوست دارد»، صداپیشگی در کارتون «فوتبالیست ها»، صداپیشگی در کارتون «بابا لنگ دراز»، صداپیشگی در کارتون «خرس های مهربان»،صداپیشگی در کارتون «نیک و نیکو» و گویندگی در «قصه های شب» و گویندگی در برنامه «صبح جمعه با شما» اشاره کرد. 

مژگان عظیمی

گفتنی است  سریال «مدرسه مادر بزرگ ها» با هنرنمایی «مژگان عظیمی» هر روز ساعت 16:00 به وقت تهران، ساعت 17:00 به وقت کابل و 17:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر