نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4197
-
الف
+

«ایرج نوذری»: دکور و لباس های سریال «مسافری از هند» برای خودم بود

«ایرج نوذری» با حضور در یک برنامه تلویزیونی ناگفته‌هایی را درباره سریال «مسافری از هند» بیان کرد.

به گزارش آی فیلم2، «ایرج نوذری» بازیگر سریال «مسافری از هند» با حضور در یک برنامه تلویزیونی ناگفته‌هایی را درباره این سریال پس از گذشت ۲۰ سال، بیان کرد.

ایرج نوذری درباره سریال «مسافری از هند» به خبرنگار مهر گفت: من اصلا خبر نداشتم قرار است سریالی ساخته شود که کشور هند و زبان و فرهنگ آن، سهم بزرگی در آن دارد.

وی ادامه داد: به من زنگ زدند و خواستند به دفترشان بروم. آنجا فهمیدم «علیرضا افخمی» از ابتدا می‌خواسته با همکاری من سریال را بنویسد، اما بنا به دلایلی اجازه نداده‌اند و سرانجام قرعه به نام من افتاده و یک ماه و نیم به شروع فلمبرداری مانده بود. آن روز یک نسخه از متن فلمنامه روی میز بود و من نگاهی گذرا به آن انداختم و دیدم بسیاری از جملات با وجود زیبایی در مفهوم، از نظر نگارشی اشتباه هستند و یا اینکه با فرهنگ هند همخوانی ندارند.

بازیگر سریال «کلانتر» اضافه کرد: من به آن‌ها پیشنهاد دادم کارگردانی کل قسمت‌های مربوط به هند را به من بسپارند و حتی جالب است بدانید بسیاری از اکسسوری‌های موجود در دکور‌های هندی سریال، وسایلی است که من از منزل شخصی خودم به سر صحنه بردم.

وی درمورد لباس های بازیگران در این سریال عنوان کرد: حتی لباس هایم هم برای خودم بود و صرفا برای «فلور نظری» و «شیلا خداد» از هند ساری وارد شد. ابتدا قرار بود برای این کار از بازیگران هندی استفاده شود. «راوینا تاندون» جزو گزینه‌های پیشنهادی من بود که در آن زمان جزو ستاره‌های سینمای هند به حساب می‌آمد و اکنون هم یکی از بازیگران و تهیه‌کنندگان صاحب نام به شمار می‌رود.

نوذری ادامه داد: از پیشنهاد من مدت زیادی گذشت و ۲ هفته مانده به تولید به من گفتند نقش عموی سیتا را بازی کن. ما سفر به هند را هم فاکتور گرفته‌ایم و باید آن سکانس‌ها را در ایران بگیریم!. واقعیت این بود که زمان زیادی را از دست داده بودیم. به من گفتند یک دختر ایرانی از بین تعداد زیادی که تست داده‌اند، قبول شده و حالا من باید ظرف ۲ هفته به ایشان یعنی «شیلا خداداد» که تا آن موقع نمی‌شناختم، هندی حرف زدن یاد می‌دادم.

بازیگر سریال «اغما» تاکید کرد: از طرف دیگر خود را سرزنش می کردم که اگر من این کار را قبول نکنم کسی خواهد آمد که هیچ اطلاعاتی درباره هند و زبان آن‌ها ندارد و نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود.سختی‌ها را به جان خریدیم و پروژه را قبول کردم. این سریال باید در هشت ماه ساخته می‌شد، اما طی سه ماه و نیم کار تمام شد.

ایرج نوذری در پایان گفت: یادم می‌آید که شش صبح از خانه خارج می‌شدم و فردای آن روز ساعت هشت و نیم صبح باز می‌گشتم و به این ترتیب بزرگ شدن فرزند خودم را برای مدت قابل توجهی از دست دادم، اما در عوض سریالی را به ثمر رساندیم که هنوز جزو خاطرات خوب تلویزیون به حساب می‌آید و با یادآوری آن افسوس نمی‌خوریم و می‌توان بابت همین موضوع خوشحال بود.

«ایرج نوذری» زاده ۷ حوت(اسفند) ۱۳۴۲  در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

وی نخستین بار در سال 1369 و در 27 سالگی در فلم سینمایی «آخرین تلاش» به کارگردانی آقای «سیامک اعتمادی» نقش بازی کرد.

گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال «مسافری از هند» بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ایرج نوذری محسوب می‌شود.

ایرج نوذری در سال 1381 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در سریال پربیننده آن روزهای صدا و سیمای ایران یعنی «مسافری از هند» نقش بازی کرد.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی ایرج نوذری، بازی درخشان او در سریال «مسافری از هند» بود؛ او با مهارت خود کرکتر عموی «سیتا» را بازی کرد و توانست خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند و همکاری با بازیگرانی مثل «شیلا خداداد»، «سروش گودرزی» و «شیرین بینا» و «نسرین مقانلو» بر تجارب او افزود.

ایرج نوذری علاوه‌بر سریال «مسافری از هند» در سال 1382 در 40 سالگی در سریال پولیسی «کلانتر» نیز بازی کرده است.

«لاله»، «آخرین سرقت»، «دوستی از جنس آتش»، «عاشق»، «آکواریوم»، «این ترانه عاشق نیست»، «رازها»، «باج خور»و... از جمله آثار سینمایی آقای نوذری می باشد.

دانلود سریال «مسافری از هند»

دانلود سریال «کلانتر 1»

دانلود سریال «کلانتر 2»

دانلود سریال «کلانتر 3»

دانلود سریال «اغما»

دانلود سریال «ملکوت»

دو بازیگر سریال های «کوچه اقاقیا» و «کلانتر» چه نسبتی با هم دارند ؟

ع ا

نظر شما
ارسال نظر