نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1917
-
الف
+

هیات داوران جشنواره فیلم فجر ایران مشخص شدند

در این گزارش با اعضای هیأت داوران بخش «سودای سیمرغ» چهلمین جشنواره فیلم فجر ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2،«مسعود نقاش‌زاده»، اعضای هیأت داوران بخش «سودای سیمرغ» چهلمین جشنواره فیلم فجر ایران را معرفی کرد.

بر اساس خبرنامه چهلمین جشنواره فیلم فجر، «مسعود جعفری‌جوزانی» (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده)، «مجید انتظامی» (آهنگساز)، «شهاب حسینی» (بازیگر و تهیه‌کننده)، «محمدعلی باشه‌آهنگر» (نویسنده و کارگردان)، «محمد داودی» (مدیر فلمبرداری)، «مهدی سجاده‌چی» (فلمنامه‌نویس) و «پژمان لشکری‌پور» (منتقد و تهیه‌کننده)به عنوان اعضای هیٲت‌داوران بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

«مسعود جعفری‌جوزانی» نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده

مسعود جعفری جوزانی

«مسعود جعفری‌جوزانی» متولد ۱۳۲۷ ملایر، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فلمسازی از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو است. جعفری جوزانی، چهره ماندگار سینمای ایران و از پیشتازان سینمای پس از انقلاب است.

فلم‌های سینمایی «جاده‌های سرد»، «شیر سنگی»، «در مسیر تندباد»، «بلوغ» و سریال عظیم تلویزیونی «در چشم باد» از آثار مهم این سینماگر است.

جعفری‌جوزانی به عنوان یک چهره‌ دانشگاهی سابقه تدریس در رشته سینما و گرافیک در امریکا و همچنین تدریس در دانشکده هنر دانشگاه تهران، دانشکده صدا و سیما و مدرسه فلمسازی باغ فردوس را دارد.

مجید انتظامی آهنگساز

مجید انتظامی

«مجید انتظامی» متولد ۱۳۲۶ تهران و دانش‌آموخته کنسرواتوار برلین است که پس از بازگشت به ایران در ارکستر سمفونیک تهران استخدام شد و تدریس در دانشگاه تهران و هنرستان عالی موسیقی را از همین سال آغاز کرد.

او برای بیش از صد اثر سینمایی موسیقی متن نوشته‌ و با دریافت ۴ سیمرغ بلورین از رکوردداران کسب این جایزه در رشته موسیقی فلم است.

 انتظامی از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۹ است و در سال ۱۳۹۳ به عنوان جهادگر عرصهٔ فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرده‌ است.

«شهاب حسینی» بازیگر و تهیه‌کننده

شهاب حسینی

«سیدشهاب الدین حسینی» متولد ۱۳۵۲ در تهران است که در رشته روانشناسی تحصیل کرده و از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را بطور حرفه‌ای در عرصه تیاتر و تلویزیون و سینما آغاز کرد.

این بازیگر تحسین شده در مجامع و جشنواره‌های مختلف جهانی، برای آثاری چون «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» در سال‌های اخیر، علاوه بر بازیگری، در عرصه کارگردانی و نیز تهیه‌کنندگی و تولید مشترک با کشورهای خارجی فعالیت کرده است.

حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فلم «سوپر استار» جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

وی در جشنواره فلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فلم «فروشنده» به کارگردانی «اصغر فرهادی»، توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فلم کن را به خود اختصاص بدهد.

همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فلم «جدایی نادر از سیمین»کسب کرد.

گفتنی است تا کنون سریال های های «وکیل»، «پس از باران»، «پلیس جوان»، «تب سرد»، «مدار صفر درجه »و «شوق پرواز» با بازی «شهب حسینی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شذه است.

«محمدعلی باشه‌آهنگر» نویسنده و کارگردان

محمد علی باشه آهنگر

«محمدعلی باشه آهنگر» متولد ۱۳۴۱ در دزفول، دانش‌آموختهٔ رشته سینما (گرایش کارگردانی) از دانشکده سینما و تیاتر دانشگاه هنر است و فعالیت‌ هنری خود را با ساخت و بازی در چند نمایش آغاز کرد.

او نویسندگی و کارگردانی چندین فلم کوتاه، مستند، سریال تلویزیونی و چند فلم سینمایی در کارنامه دارد و برای فلم‌های سینمایی «فرزند خاک»، «ملکه» و «سرو زیرآب» مورد تحسین واقع شده و جوایز متعددی دریافت کرده است.

در شانزدهمین جشن خانهٔ سینما، فلم «ملکه»برندهٔ ده تندیس، از جمله بهترین فلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فلم‌برداری و بهترین تدوین شد.

«محمد داودی» مدیر فلمبرداری

محمد داودی

«محمد داودی» متولد ۱۳۳۷ تهران، مدیر فلمبرداری و دانش‌آموخته مدرسه عالی تلویزیون و سینمای ایران ست.

از فعالیت‌های او علاوه بر فلمبرداری آثاری چون «رنگ خدا» به کارگردانی «مجید مجیدی» و «تولد یک پروانه»، به کارگردانی «مجتبی راعی»، می‌توان به تدریس دوره‌های فلمبرداری و فلمسازی، مدیریت واحد فلمبرداری صدا و سیما ایران تا اواسط دهه هفتاد، تهیه کنندگی، کارگردانی و فلمبرداری شانزده فلم مستند و داوری در جشنواره‌های مختلف اشاره کرد.

«مهدی سجاده‌چی» فلمنامه‌نویس

مهدی سجاده چی

«مهدی سجاده‌چی» متولد ۱۳۴۰ تهران، فعالیت حرفوی خود را از سال ۱۳۶٨ با فلم «پاتال و آرزوهای کوچک» آغاز کرد و آثاری چون «روز سوم»، «اعده بازی»، «مرد نامرئی»، «دمرل و سوفی‌» و «دیوانه »از مهمترین آثار این فلمنامه‌نویس است.

او رئیس انجمن فلمنامه‌نویسان سینمای ایران است.

«پژمان لشکری‌پور» منتقد و تهیه‌کننده

پزمان لشگری پور

«پژمان لشکری‌پور» متولد ۱۳۵۴ در تهران و دانش‌آموخته رشته علوم و حقوق سیاسی از دانشگاه تهران و دانش آموخته کارگردانی و تدوین سینما است.

او فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد و هم اکنون عضو پیوسته انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران است.

لشکری‌پور همچنین در تهیه و تولید فلم‌های سینمایی «قارچ سمی» و «مزرعه پدری» از آثار «رسول‌ملاقلی پور»، «چ» و «بادیگارد» از آثار «ابراهیم‌حاتمی‌کیا» همکاری داشته است.

چهلمین جشنواره فیلم فجر ایران در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲  دلو (بهمن) به دبیری «مسعود نقاش‌زاده» برگزار خواهد شد.

نظر شما
ارسال نظر