نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2399
-
الف
+

«مهدی صبایی»: رفاقت بین بازیگران نقش مهمی در محبوبیت «روزگار جوانی» داشت

«مهدی صبایی» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از هنرنمایی اش در سریال «روزگار جوانی» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مهدی صبایی» زاده‌ 22 اسد(مرداد) 1347هجری خورشیدی در کرمانشاه، بازی در سينما را از سال 1375 با فلم «سلطان» به كارگردانی «مسعود كيميايی» آغاز کرد.

اکثریت مردم مهدی صبایی را با نقش رامین رحمتی در سریال «بدون شرح» به کارگردانی «مهدی مظلومی» به یاد دارند.

او ایفای نقش در سریال های چون «روزگار جوانی» (1378-1377)، «روزگار قریب» (1386)، «بیدار باش» (1390)، «خداحافظ بچه» (1391)، «پرستاران» (1395)،«دلدادگان» (1396) و  «از سرنوشت» (1398)؛ و همچنین فلم هایی نظیر «مرسدس» (1376)، «شیرهای جوان» (1379)، «روز سوم» (1385)، «قلاده‌های طلا» (1390) و «رنج و سرمستی» (1392) و را در کارنامه‌ هنری‌اش دارد.

 «مهدی صبایی» در سریال درحال نشر «از سرنوشت» ایفاگر نقش «بابک افراز» می باشد که به همراه همسر خود قصد دارد بچه ای به نام «سهراب» را از یتیم خانه به سرپرستی بگیرند اما دراین راه با مشکلاتی مواجه می شوند.

به بهانه نشر سریال «از سرنوشت» گپ و گفتی صمیمانه با آقای «مهدی صبایی» داشته ایم که در ادامه می خوانید:

آی فیلم2: یکی از سریال هایی که با نقش آفرینی شما از شبکه آی فیلم2 نشر شد و مورد استقبال بالای مخاطبان قرار گرفت، «دلدادگان» به کارگردانی «منوچهر هادی» بود،  از نقش قاسم در این سریال بگویید:

مهدی صبایی:

از قبل با آقای «منوچهر هادی» در چند فلم و سریال آشنایی داشتم، وقتی شخصیت قاسم به من پیشنهاد شد به دفتر وی مراجعه کردم و پس از خواندن فلمنامه، قرار شد 3 دوره جوانی، میانسالی و کهنسالی این شخصیت را ایفا کنم که کار دشواری به نظر می رسید اما با تست گریم و خواندن کامل فلمنامه از شخصیت «قاسم» خوشم آمد و آن را قبول کردم.

آی فیلم2:  بدون شک یکی از ماندگارترین سریال های کارنامه هنری شما «روزگار جوانی» می باشد، به نظرتان چه عواملی باعث ماندگاری این سریال شد؟

مهدی صبایی:

حضور تصادفی بازیگران مشهور و عوامل حرفوی در این سریال و همچنین حضور 5 جوان از قومیت های مختلف باعث شد که این سریال در یادها ماندگار شود. از طرفی شناختی که از قبل با بازیگران مرکزی سریال داشتم و رفاقتی که بین ما رقم خورد به جذاب تر شدن سریال کمک بیشتری کرد.

آی فیلم2: کدام یک از نقش هایی که ایفا کردید به شخصیت خودتان نزدیک بوده است؟

مهدی صبایی:

در سال 1379 در فلمی به نام «شیرهای جوان» به نقش آفرینی پرداختم، در این فلم نقش یک مبارز را بر عهده داشتم و در مدت 15 روز، 11 کیلو وزن کم کردم، سخت کار کردم و به نظرم یکی از بهترین نقش هایی بود که ایفا کردم.

آی فیلم2: معمولا برای نزدیک شدن به نقش ها چه کاری انجام می دهید؟

مهدی صبایی:

به نظرم بازیگران برای ایفای نقش، حتما تا حدودی شخصیت مورد نظر را بشناسند تا به خوبی آن را ایفا کنند، گاهی اوقات نقشی پیشنهاد می شودکه به شخصیت خود بازیگر بسیار نزدیک است و باعث می شودتا نقش به نحو احسن اجرا شود، اما همیشه به این شکل نیست و بخش بزرگی از موفقیت یک نقش در تحقیق و مطالعه برای آن است.

به عنوان مثال اگر نقش یک پولیس را ایفا کنم، از کارهای یک پولیس تقلید نمی کنم بلکه خود را به جای یک پولیس قرار می دهم و با آن زندگی می کنم. در سریال «روزگار جوانی» 8 ماه با شخصیتم زندگی کردم به طوری که لهجه کردی گرفته بودم.

آی فیلم2: نظرتان در مورد ایفای نقش یک شخصیت افغانستانی چیست؟

مهدی صبایی:

اگر بتوانم در زمان کافی به لهجه افغانستانی مسلط شوم دوست دارم یک نقش را حتما ایفا کنم.

آی فیلم2: معیارهای شما برای انتخاب یک نقش کدامند؟

مهدی صبایی:

در ابتدا برای یک نقش انتخاب می شدم اما بعد از رسیدن به شهرت و کسب تجربه، نقشی که چالش برانگیز است را انتخاب می کنم.

آی فیلم2: آیا تاکنون آرزوی نقشی را داشته اید که به شما پیشنهاد نشده است؟

مهدی صبایی:

بسیار علاقه دارم نقش منفی ایفا کنم، نقش یک بیمار روانی هیستریک که بارها در زندگی با آن برخورد داشته ایم اما در نگاه اول افراد عادی به نظر می رسند، دوست دارم برای یک بار این نقش را ایفا کنم.

آی فیلم2: در بین آثاری که در آن حضور داشته اید کدام یک برای شما خاص تر بوده است؟

مهدی صبایی:

بیشتر فلم ها و سریال هایی که در آن حضور داشتم را  دوست دارم اما تعداد کمی آز آن ها را مثل «دلدادگان»، «روزگار جوانی» و فلم «روز سوم» از همه بیشتر دوست دارم.

آی فیلم2: پیام تان برای مخاطبان فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان شبکه آی فیلم2:

مهدی صبایی:

دوست دارم روزی فرا برسد تا یک کار مشترک بین ایران و افغانستان ساخت شود و سایه جنگ هر چه زودتر از افغانستان محو شود.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر