نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2519
-
الف
+

با هم بشنویم؛ تیتراژ سریال «جیران» با صدای «همایون شجریان»

«همایون شجریان» تیتراژ پایانی سریال «جیران» ساخته «حسن فتحی» را خواند.

به گزارش آی فیلم 2، «همایون شجریان» آوازخوان مطرح ایرانی تیتراژ  پایانی سریال عاشقانه «جیران» را خوانده و «فردین خلعتبری» آهنگسازی آن را به عهده داشته است.

صفحه شخصی سریال «جیران» با انتشار صدای همایون شجریان از تداوم همکاری این هنرمند تا پایان کار خبر داده و اعلام کرده است: «این قطعه، همه داستان نیست و قصه همکاری شنیدنی ادامه خواهد داشت...»

«جیران» شانزدهمین سریال «حسن فتحی» پس از مجموعه‌هایی همچون «شب دهم»، «مدار صفر درجه» ،«میوه ممنوعه» و  «شهرزاد» است و روایتگر زندگی جیران ـ یکی از همسران ناصرالدین شاه ـ است.

«بهرام رادان»، «پریناز ایزدیار»، «امیرحسین فتحی»، «امیر جعفری»، «رویا تیموریان»، «مهدی پاکدل»، «رعنا آزادی‌ور»، «ستاره پسیانی»، «غزل شاکری»، «سمیرا حسن‌پور»، «کتانه افشاری‌نژاد»، «مرتضی اسماعیل‌کاشی»، «هومن برق‌نورد»، «محمد شیری» و«مریلا زارعی» (در نقش مهدعلیا) بازیگران این سریال عاشقانه هستند.

ویدئو فوق بخشی از تیتراژ سریال «جیران» با صدای «همایون شجریان» است.

«همایون شجریان» موسیقی‌دان، آوازخوان موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی، آهنگساز و نوازنده تنبک و کمانچه در ۳۱ ثور (اردیبهشت) ۱۳۵۴ در تهران در خانواده‌ای اهل موسیقی متولد شد. وی فرزند زنده یاد «محمدرضا شجریان» است. 

«همایون» از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود تا آن که با راهنمایی پدرش برای فراگیری تخنیکی و شناخت ریتم زیر نظر «ناصر فرهنگ‌فر» آموزش دید. او همچنین مدتی آموختن موسیقی را زیر نظر «جمشید محبی» ادامه داد.

همایون شجریان یادگیری آواز را از پدرشان آموخت.در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری ساز زیر نظر «اردشیر کامکار» و آشنایی با تار و سنتور مصروف شد.

او از سال ۱۳۷۰ به‌همراه «محمدرضا شجریان» را در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنه کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش مشغول شد.

اولین اثر با حضور او «یاد ایام» نام دارد که در آن، همایون تنبک‌نوازی را بر عهده داشت. همایون شجریان کنسرت‌های بسیاری را با چهره‌های شناخته‌شده موسیقی ایرانی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده‌است که از آن‌ها می‌توان به آلبوم کنسرت‌های «بی تو بسر نمی‌شود» و «فریاد» اشاره کرد. هر دوی این آلبوم‌ها در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه «گرمی» شدند.

اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی آوازخوانی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کانسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او.

وی پس از آن در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد و در سال ۱۳۸۴ «نقش خیال» را به آهنگ‌سازی «علی قمصری» به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد.

تاکنون آلبوم های «با ستاره‌ها»، «قیژک کولی»، «خورشید آرزو»، «شب جدایی»، «خداوندان اسرار»، « ایران من»، «افسانه چشمهایت» با صدای همایون شجریان رروانه بازار موسیقی شده است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر