نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1870
-
الف
+

فلم «ضد»؛ روایت یک عشق در دل حوادث سیاسی

در این گزارش با «ضد» یکی از فلم های بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ایران آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2،چهلمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر، مهمترین جشنواره سینمایی ایران و منطقه، طبق رویه همه ساله از 12 تا 22 دلو (بهمن) سال روان در تهران برگزار خواهد شد.

۲۲ فلم بلند سینمایی در بخش سودای سیمرغ و دیگر آثار در دو بخش فرهنگی و رقابتی در این دور از جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

براین اساس، قصد داریم در سلسله گزارش هایی به معرفی آثار سینمایی راه یافته به بخش سیمرغ چهلمین دور برگزاری این جشنواره معتبر سینمایی بپردازیم.

در ادامه مطلب شما را با فلم «ضد» یکی از فلم های مهم ترین بخش جشنواره فیلم فجر آشنا می کنیم.

فلم سینمایی «ضد» دومین ساخته سینمایی «امیرعباس ربیعی» به تهیه‌کنندگی «محمدرضا شفیعی» محصول سال 1400 خورشیدی است.

در خلاصه داستان رسمی این فلم آمده است: «بعضی آدم‌ها می‌توانند بر «ضدِّ» هدفی باشند که همه می‌پندارند در خدمت آن هستند. این «ضد» می‌تواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد»

«ضد» به نویسندگی «حسین تراب‌نژاد»، درامی سیاسی است که در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب اسلامی ایران روایت می‌شود.

بازیگران: «مهدی نصرتی»، «لیلا زارع»، «لیندا کیانی»، «مجید پتکی»، «مهشید جوادی»، «روزبه رئوفی»، «عماد درویشی»، «شیرین آقاکاشی» و «جواد خانی» 

«مهدی نصرتی»، متولد دهه شصت خورشیدی، بازیگر و دانش آموخته رشته بازیگری است.

مهدی نصرتی

او در فلم «لباس شخصی» در نقش یاسر خوش درخشید و با بازی در این فلم حضور در جشنواره فجر سال ۹۸ را در کارنامه خود ثبت کرد.

نصرتی از اوایل دهه هشتاد کار هنری را در تیاتر و کارهای نمایشی و کار برای کودکان و عکاسی فلم شروع کرد و این فعالیت در دوران دانشجویی اوج گرفت. اما بعد از مدتی در اواخر دهه هشتاد به دلیل اوضاع و مشغله کاری از بازیگری کناره گرفته و کم کار شد.

وی بار دیگر از اوایل دهه نود دوباره فعالیت های بازیگری خود را از سر گرفت. 

«مهدی نصرتی» در آثاری همچون«کوچه ملی»، «روشنایی دشت»، «وعده دیدار»، «مجبوریم»، «دربست»  و تیاتر «ساعت بیست»، «ازدواج آقای می سی سی» و «اینجا همانجاست» حضور داشته است.

«لیلا زارع» (زادهٔ ۲۱ مهر ۱۳۵۹) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تیاتر اهل ایران است.

لیلا زارع

بانو زارع فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی است. وی بعلاوه بر بازیگری به عکاسی نیز می‌پرداخته و پیش از بازیگری، آتلیه عکاسی داشت.

بانو زارع فعالیت هنری‌اش را در سال 1383 با بازی در فلم «ما همه خوبیم» ساخته‌ی «بیژن میرباقری» آغاز کرد. او در همان گام نخست توانست نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از نهمین جشن خانه‌ سینما شده و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مكمل زن را از بیست و سومین جشنواره‌ فیلم فجر دریافت کرد.

از دیگر افتخارات این هنرمند می‌توان به نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فلم «پستچی سه بار در نمی‌زند» (1387)، دریافت سرو زرین برای ایفای نقش در مجموعه‌ «ارمغان تاریکی» (1389) از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دریافت دیپلوم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فلم «شیفت شب» (1393) از جشنواره‌‌ی فیلم فجر اشاره کرد.

وی همچنین از اعضای آکادمی آسیا پاسیفیک است و نامزدی بهترین بازیگر نقش اول برای فلم «به امید دیدار» (1389) از این جشنواره را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

بانو زارع در سریال های «سرزمین کهن» (1389) ، «دل» (1398) و فلم‌هایی چون «مجنون لیلی» (1386)، «خواب لیلا» (1386)، «سوپراستار» (1387)، «کارناوال مرگ» (1387)، «شیفتگی» (1392)، «با دیگران» (۱۳۹۲) ، «یک کیلو و بیست و یک گرم» (۱۳۹5) و «روز بلوا» (1398) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

در پیوند با این خبر بخوانید:

«صورت فلکی»؛ روایتگر تشویش‌های یک زن

فلم سینمایی «شهرک» اثری خانوادگی با رویکردهای اجتماعی

«دسته دختران»؛ راوی مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم جنگ

«شادروان» روایت قصه‌ای اجتماعی و دغدغه‌مند

شب طلایی؛ بحران یک خانواده در دوران کرونا

فلم سینمایی «خائن کشی»؛ داستان رفاقت و مردمداری

«هادی محقق» با فلم «دِرب» راهی جشنواره فجر ایران شد

ساخت «سرزمين آبي» محصول مشترک سينماي ايران و اروپا

«بی مادر»؛ روایت‌گر داستان متفاوتی در ژانر اجتماعی‌

«هومن سیدی» با فلم «بی رویا» به جشنواره فیلم فجر می رود

روزمرگی های یک دامپزشک در «برف آخر»

اسامی 22 فلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ایران

روایتی متفاوت از جنگ در «2888»

روایت غربت هنرمندان در فلم «بدون قرار قبلی»

نظر شما
ارسال نظر