نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2510
-
الف
+

آثار شاعران تاجیکستان، هندوستان و افغانستان به مرحله داوری رسید

آثار شاعران کشورهای تاجیکستان‌، هند و افغانستان در بخش ویژه شانزدهمین دوره جشنواره شعر فجر ارزیابی می شود.

به گزارش آی فیلم 2، «غلامرضا طریقی» سرپرست دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی از داوری آثار شاعران کشورهای تاجیکستان‌، هند و افغانستان در بخش ویژه شانزدهمین دوره جشنواره شعر فجر ایران خبر داد.

«غلامرضا طریقی» درباره روند برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره شعر فجر به تسنیم گفت: خوشبختانه نشست اعضای هیئت علمی برگزار شد و داوران این دوره نیز انتخاب شدند. بر همین اساس، مقدمات داوری نیز آغاز شده است.

طریقی در پاسخ به این پرسش که «در زمینه بین‌المللی شدن رویکرد جشنواره چه برنامه‌ای دارید»، گفت: در داوری کتاب‌های امسال بخش ویژه‌ای برای شاعران فارسی‌زبان تاجیکستان، هندوستان و افغانستان خواهیم داشت،‌ توجه داوران این بخش معطوف شعر فارسی خارج از ایران خواهند بود. علاوه بر این محفل ویژه‌ای نیز برای شاعران پارسی‌سرای غیر ایرانی برگزار خواهیم کرد.

سرپرست دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی در پایان همچنین از برگزاری جایزه دو سالانه پروین برای سال آینده خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه جایزه پروین به دلیل تقارن با ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا در ایران به تعویق افتاد،‌ در نظر داریم سال آینده دو دوره این جایزه را برگزار و دو جایزه مجزا اعطا کنیم.

گفتنی است در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، آثار در پنج گروه ادبی شعر کلاسیک، شعر نو (قالب‌های نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و دربارهٔ شعر(پژوهش‌های حوزه شعر) ارزیابی می شود.

همچنین برگزیدگان شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، زمستان ۱۴۰۰ معرفی خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه‌ بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان ویژه جشنواره اهدا خواهد شد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین