نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3672
-
الف
+

ثبت دومین اختراع بانوی مخترع افغانستانی در اروپا

«شکردخت جعفری» بانوی مخترع افغانستانی دومین اختراع خود را در «اتحادیه اروپا» ثبت کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «شکردخت جعفری» بانوی مخترع افغانستانی دومین اختراع خود را به عنوان اندازه گیری سه بعدی دوز اشعه برای درمان سرطان در «اتحادیه اروپا» ثبت کرد.

بانو جعفری در پیوند با این اختراع گفت: این اختراع سیستم سه بعدی دوزسنجی است که در داخل بدن بیمار سرطانی قرار داده می‌شود، وقتی بیمار تحت درمان رادیوتراپی قرار می‌گیرد، مقدار دقیق تشعشع دریافتی بدن بیمار را ثبت می‌کند و داکترهای معالج با خوانش آن، سنجش میزان اشعه دریافتی بدن بیمار را در می‌یابند و اینکه این اختراع در ادامه کار قبلی ام است.

این بانوی افتخارآفرین افغانستانی ادامه داد: با استفاده از این دوزسنج که از مهره‌های ساده شیشه‌ای ساخته شده، می‌تواند میزان اشعه‌ای را که بیماران سرطانی در زمان رادیوتراپی دریافت می‌کنند، با دقت بسیار بالا و در بازه زمانی مناسب اندازه‌گیری کرد.

او گفت که سه سال پیش برای ثبت آن اقدام کرده و به تازگی در اروپا ثبت شده، همچنین این دستگاه در شفاخانه هایی از جمله در تهران بر روی ۳۵ بیمار و در بریتانیا نیز در شفاخانه کوینز الکساندرا روی ۳۰ بیمار امتحان شده است.

به گفته وی نتایج اولیه استفاده از این دستگاه «عالی» بوده  و گام بعدی، تولید صنعتی و عرضه به بازار است.

پرتو درمانی برای درمان دانه‌های(غده های) سرطانی استفاده می‌شود. بعد از عمل جراحی، ممکن است سلول‌هایی سرطانی در محل باقی مانده باشند که با پرتو درمانی موضعی از بین برده می‌شوند.

گفتنی است وی دو سال پیش نیز اختراع دستگاه «دوزسنج» ثبت تششعات پرتو درمانی سرطان را در بریتانیا ثبت کرده بود.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین