نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2334
-
الف
+

بازیگر سریال «آمین»: مردم افغانستان لایق بهترین ها هستند

«داریوش فرهنگ» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در گفت و گفت با خبرنگار آی فیلم 2 از از تاثیرات جنگ در زندگی هنرمندان گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «داریوش فرهنگ» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال های «ملکاوان»، «راه شب»، «طلسم شدگان»، «بی گناهان»، «تصمیم نهایی»، «کلاه پهلوی»، «شلیک نهایی»، «سلطان و شبان»، «آمین»، «نفس»، «تولدی دیگر» و «در جستجوی آرامش» مشاهده کردند در گفت و گفت با خبرنگار آی فیلم 2 از تاثیرات جنگ در زندگی هنرمندان و تولید آثار مشترک بین کشورهای فارسی زبان گفت.

این هنرمند ایرانی با اشاره به درگیری ها و جنگ های داخلی افغانستان و تاثیر سوء آن در حطیه هنر عنوان کرد: با مردم افغانستان احساس همدردی می کنم، با اشاره به پیشینه تاریخ، فرهنگ و دانش در کشور افغانستان مردم این سرزمین لایق بهترین ها هستند و آرزو می کنم  که این مردم بتوانند کشوری بسازند که برای خودشان باشد و رونق بگیرد و و مردم آن در آرامش و رفاه زندگی کنند.

وی در خصوص تولید آثار مشترک بین ایران و افغانستان عنوان کرد: تا قبل از شروع درگیری های داخلی در افغانستان این همکاری در حال شکل گیری بود، افغانستان هنرمندان مستعد و پرتلاشی دارد که به خاطر درگیری های داخلی ناگزیر به مهاجرت شدند.امیدوارم که با ایجاد صلح و آرامش در افغانستان هنرمندان به زادگاه خودشان بازگردند و مجدد شور و حال فرهنگی در افغانستان برپا شود.

بازیگر سریال «کلاه پهلوی» افزود: هنرمندان افغانستان به خصوص نسل جوان و خوش ذوق راه خودشان را پیدا می کنند.

«داریوش فرهنگ» درباره علت استقبال از سریال های ایرانی در کشور های افغانستان و تاجیکستان اظهار کرد: به علاوه زبان مشترک، ریشه های فرهنگی مشترک با کشورهای فارسی زبان نیز در این اقبال بسیار موثر بوده است.

در انتها بازیگر سریال «آمین» خطاب به مردم افغانستان گفت: پایداری و استقامت خودتان را از دست ندهید و با امید پای آنچه که می خواهید بایستید.

مصاحبه کننده: «نادیا پروانی»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر