نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2599
-
الف
+

«محمود بصیری»: دلتنگ حضور در تلویزیون هستم

«محمود بصیری» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران، در یک مصاحبه از دلایل دوری خود از عرصه بازیگری گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «محمود بصیری» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان شبکه آی فیلم 2 هنرنمایی وی را درسریال های «هزار دستان»، «آرایشگاه زیبا»، «خانه در آتش»، «قصه های تابه تا»، «کارآگاه شمسی و مادام»، «کتابفروشی هدهد»و «آب پریا» مشاهده کردند، در یک مصاحبه از دلایل دوری خود از عرصه بازیگری گفت. 

وی در پیوند با دلایل دوری از سینما و تلویزیون به ایسکانیوز گفت: در حال حاضر ۱۷ ، ۱۸ سال است که از سینما و تلویزیون دور هستم، در این مدت پیشنهاداتی داشتم اما بهتر دیدم که در آنها حضور پیدا نکنم چرا که هیچ گاه برای پول کار نکردم همیشه در درجه اول برای من خود کار اهمیت داشته است، من با کارگردان‌های بزرگی همچون «علی حاتمی»، «شاپور غریب»، «خسرو پرویزی»، «امیر نادری» و ... کار کردم.

بازیگر سریال «کتابفروشی هدهد» در مورد آثار قدیمی عنوان کرد: در گذشته فلم ها فضای بهتری داشت. این روزها سریال‌ها طوری ساخته می‌شود که در همان ابتدا به انتهای داستان پی می‌بری، خب وقتی چنین فضایی حاکم است برای چه انسان باید وقتش را برای تماشای چنین آثاری هدر بدهد.

وی در مورد زنده یاد «داود رشیدی» اظهار داشت: از نظر مرام و انسانیت واقعا انسان بی‌نظیری بود. اگر جوانی را می‌دید که استعدادی دارد او را رها نمی‌کرد، او از آن دسته مدیرانی نبود که منتظر باشد هنرمندان سراغش بروند و پیشنهادی بدهند بلکه خودش پیگیر کارها می‌شد.

بازیگر «آرایشگاه زیبا» افزود: سال 1349 برای اولین بار یکدیگر را دیدیم و او به من اجازه داد، به مدت چهار سال در کلاس درسش در دانشگاه به صورت آزاد بنشینم، در حالی که من حتی دیپلوم هم نداشتم. او من را به هنرمندانی مانند محمود استادمحمد، علی حاتمی، امیرنادری و... معرفی کرد تا با من کار کنند.

وی در پاسخ به سوال «دلتنگ حضور در تلویزیون نیستید، آیا دلتان نمی‌خواهد دوباره به آن دوران برگردید؟» گفت: بله، اگر کار خوبی پیشنهاد شود حتما می‌پذیرم. من به خاطر پول کار نمی‌کنم باید کاری را انجام دهم که وقتی مردم آن را می‌بینند باعث خجالت و شرمساری‌ام نشود و مردم از من روی برنگردانند.

«محمود بصیری» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران در سال ۱۳۲۶ خورشیدی د کرمان به دنیا آمد.

نخستین کار او در تیاتر، بازی در نمایش «ترن شیکاگو» در سال ۱۳۴۳ خورشیدی در شهر تبریز بود.

او فعالیت در سینما را از سال ۱۳۴۲ خورشیدی با نقش کوتاهی در فلم «زنها فرشته‌اند» به کارگردانی «اسماعیل پورسعید» آغاز کرد و سپس فعالیت هنری اش را به عنوان بدلکار در برخی فلم های دیگر ادامه داد.

«آب پریا» ، «کتابفروشی هدهد» ، «هزاردستان» ، «آرایشگاه زیبا» و «گل پامچال» از جمله سریال هایی است که بصیری در آن ایفای نقش کرده است.

دارا و ندار (۱۳۷۸)، کمیته مجازات (۱۳۷۷)، شب روباه (۱۳۷۵)، فصل پنجم (۱۳۷۵)، روز دیدار (۱۳۷۴)، الو! الو! من جوجوام (۱۳۷۳)، حالا چه شود! (۱۳۷۳) و ... از جمله آثار سینمایی وی می باشد.

دانلود سریال «قصه های تا به تا»

دانلود سریال «کارآگاه شمسی و مادام»

دانلود سریال «این زمینی ها»

دانلود سریال «کتابفروشی هدهد»

دانلود سریال «آب پریا»

ع ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین