نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1865
-
الف
+

خاطرات بازیگری «علیرضا خمسه» در قالب یک کتاب منتشر شد

کتاب زندگی نامه «علیرضا خمسه»، بازیگر کهنه کار تیاتر، سینما و تلویزیون ایران منتشر شد.

به گزارش آی فیلم 2، یک نویسنده از نشر کتاب زندگینامه «علیرضا خمسه» بازیگر کهنه کار تیاتر، سینما و تلویزیون ایران خبر داد.

«علی رستگار» درباره نگارش کتابی درخصوص «علیرضا خمسه» به افکارنیوز گفت: کتاب «ماموریت آقای شادی» با زیرعنوان (آنچه همیشه می‌خواستید درباره علیرضا خمسه بدانید، ولی می‌ترسیدید بپرسید) به نوعی کتاب زندگینامه‌ آقای علیرضا خمسه، کمیدین و بازیگر محبوب سینمای ایران است.

وی ادامه داد: این کتاب شامل یک گفت‌و‌گوی بلند درباره کودکی، نوجوانی، جوانی و میانسالی و همه فلمهای سینمایی و همه نمایش‌های صحنه‌ای و آثار مهم و به یادماندنی ایشان می باشد.

او در پاسخ به این سوال که «آیا این کتاب، به روایت علیرضا خمسه است یا خیر؟» اظهار داشت: این کتاب، روایت و به قلم آقای خمسه نیست و ایشان فقط به انبوه سوالاتی که درباره زندگی و آثارشان پرسیده می‌شود، پاسخ می‌دهند. پاسخ‌هایی که پر از نکته‌های جذاب و خاطرات خواندنی است و به نوعی بخش مهمی از تاریخ شفاهی سینما و تلویزیون ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و سال‌های بعد را روایت می‌کند.

رستگار درباره چهره‌هایی که برای این کتاب یادداشت نوشته‌اند هم توضیح داد: خانم «گلاب آدینه» و آقایان «امین تارخ»، «حمید جبلی» و «رضا کیانیان» لطف کردند و به اعتبار آقای خمسه و دوستی و همکاری با ایشان، یادداشت‌هایی برای این کتاب نوشتند.

این نویسنده درباره جذاب‌ترین بخش خاطرات این کتاب عنوان کرد: از خاطرات کودکی و نوجوانی و دوران تحصیل و شاگردی زنده‌یاد «کیومرث صابری فومنی» (گل‌آقا) و شیطنت‌های مکتب و ماجرا‌های دوران عسکری خمسه بگیرید تا ماجرای خمسه و «داریوش مهرجویی» و خاطرات همکاری‌های مختلف با «اکبر عبدی» و دیگر چهره‌های سینمایی و نکته‌ها و خاطرات پرشمار بازی در نقش باباپنجعلی و همه فصل‌های سریال «پایتخت».

رستگار درباره زمان نگارش کتاب بیان کرد: این گفتگو‌ها حدود دو سال طول کشیده است و سعی کردیم هیچ نکته‌ای در کارنامه آقای خمسه از قلم نیفتد. ایشان هم با صبوری، به سوالات من جواب می‌دادند؛ آماده‌سازی کتاب و انتشار آن هم پروسه‌ای طولانی بود و درنهایت صفر تا صد این کتاب، سه سال زمان برد.

گفتنی است کتاب ماموریت آقای شادی، در ۴۰۱ صفحه در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

«علیرضا خمسه» کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما تیاتر و تلویزیون ایران ماه دلو(بهمن) در سال ۱۳۳۱ خورشیدی در محله پامنار تهران به دنیا آمد و از دوره نوجوانی وارد حرفه بازیگری شد.

فعالیت جدی او در سینما بعد از بازگشتش از فرانسه با فلم «مرگ یزدگرد» ساخته «بهرام بیضایی» آغاز شد. او سپس همزمان با دیگر فعالیت های خود وارد تلویزیون هم شد.

«خمسه» که بیشتر به عنوان بازیگری در ژانر کمیدی و سینمایی کودک و نوجوان شناخته می‌شود و در سابقه کاری خود نقش آفرینی در بیش از ۳۰ فلم سینمایی ، سریال و برنامه تلویزیونی و چندین تیاتر را دارد.

گفتنی است که مجموعه سریال های «پایتخت» با بازی «علیرضا خمسه» در نقش «بابا پنجعلی» از شبکه آی فیلم 2 در حال نشر می باشد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر