نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8088
-
الف
+

با کرکتر «جمشید کاظمی» سریال «هوش سیاه» بیشتر آشنا شوید

در این گزارش با «کیکاووس یاکیده» بازیگر سریال در حال نشر «هوش سیاه» بیشتر آشنا می شویید.

به گزارش آی فیلم 2، «کیکاووس یاکیده» بازیگر کرکتر «جمشید کاظمی» در سریال در حال نشر «هوش سیاه» متولد 20 دلو (بهمن) سال 1347 خورشیدی است.

یاکیده

یاکیده بازیگر، صداپیشه و شاعر ایرانی و حتی سال هایی پیلوت هم بوده‌ است. مجسمه‌سازی هم جز کارهای مورد علاقه او است.

وی هنر را از مقطع دبستان با تیاتر شروع کرد و پس از سال ها تجربه در تیاتر غیر حرفوی سال 1369 وقتی 22 ساله بود به پیشنهاد دوستانش در تست دوبله صدا و سیما ایران اشتراک کرد و جذب شد.

یاکیده

صدایش در کارتون «بابالنگ دراز» در نقش «جرویس پندلتون» (بابالنگ دراز) شنیده شد و دوبله سریال «کمیسر و رکس» در نقش «کمیسر موزر» و کارتون «وایکینگ ها» معروف ترین کار وی می باشد.

یاکیده

در سال 1380 هم با دوبله صدای نقاش معروف امریکایی «باب راس» در سری برنامه «لذت نقاشی» از خاطره انگیز ترین کارهای وی می باشد.

در سال 1381 وقتی 34 ساله بود اولین مجموعه شعر خود به نام «بانو و آخرین کولی سایه فروش» را نشر داد و تابه حال دو مجموعه شعر و دو مجموعه داستان  نیز منتشر کرده است.

در سال 1383 با فلم «زن زیادی» به کارگردانی «تهمینه میلانی» برای اولین بار مقابل کمره رفت یکسال بعد در فلم «آتش بس» کنار «محمدرضا گلزار» و «مهناز افشار» دیده شد که این فلم پر فروش ترین فلم سال 85 شد.

یاکیده

شهرت چهره اش اما در سال 1389 با سریال «هوش سیاه» شروع شد او در این سریال نقش «جمشید کاظمی» را بازی می کرد که نگاه همه منتقدان را به خود جلب کرد.

یاکیده

 یاکیده همچنینی در سریال های «هوش سیاه 2»، «شهر دقیانوس»، «گل سرخ» و فلم های «کلاف»، «سکوت مطلق» «عقاب صحرا» بازی کرده است.

یاکیده

از افتخارات دیگر این هنرمند ایرانی می توان به دریافت دیپلوم افتخار انجمن بین المللی شعر آمریکا 1380، گوینده‌ اول جشنواره  تبلیغات  میزان (مهر) 1381، شاعر برگزیده سایت Poetry در سال 1380 و نشان شعر شایسته و موفق از سمپوزیوم  واشنگتن دی سی 1382 اشاره کرد.

گفتنی است سریال «هوش سیاه» با بازی «کیکاووس یاکیده» هر روز ساعت 16:00 به وقت تهران، ساعت 17:00 به وقت کابل و 17:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر