نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3862
-
الف
+

«کتایون ریاحی»: اگر فلمنامه خوبی باشد کار خواهم کرد

«کتایون ریاحی» بازیگر مشهور ایرانی در یک مصاحبه از شخصیت «زلیخا» و تاثیر  آن بر روی زندگی شخصی خود گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «کتایون ریاحی» بازیگر مشهور ایرانی که با سریال «یوسف پیامبر» نزد فارسی زبانان شناخته شد، در یک مصاحبه از شخصیت «زلیخا» و تاثیر  آن بر روی زندگی شخصی خود گفت.

وی درباره تجربه ایفای نقش در سریال «یوسف پیامبر (ع)» به ایسنا گفت: من با زلیخا تجربه زیادی را کسب کردم. از او بسیار آموختم و در چهار سالی که سریال ساخته می شد، در محیط امنی که قرار داشتم، دوران خاصی را تجربه کردم.

کتایون ریاحی یادآور شد: درباره شخصیت زلیخا پژوهش هایی را داشتم و به زنده یاد «فرج الله سلحشور» هم پیشنهاد می کردم اما از آنجا که ایشان سالها برای نگارش فلمنامه پژوهش داشتند، ترجیح می دادند که کار، تغییر  چندانی نداشته باشد.

بازیگر «پس از باران» در مورد نقشش در سریال «یوسف پیامبر (ع)» چنین ادامه داد: یکی از نکاتی که از زلیخا آموختم، ایمان، امید و انتظار است و اینکه هر لحظه برای هر چیزی آماده باشم. انقدر بالا و پایین زلیخا را در زندگی خودم و در نقش امتحان کردم که می دانم باید هر لحظه هر اتفاقی را باید انتظار کشید. امیدوارم مردم هم این امید و انتظار را در زندگی شخصی داشته باشند.

وی در پیوند با تمایل به حضور در پروژه های جدید عنوان کرد: اعلام می کنم که اگر شرایط درست و فلمنامه خوبی باشد کار خواهم کرد اما شرایط روز به روز سخت تر می شود.

ریاحی در پایان به ایسنا گفت: امیدوارم شرایط زندگی در ایران و جهان آنقدر عالی باشد که ما فقط دغدغه آن را داشته باشیم که در فلم ها نقش آفرینی کنیم.

«کتایون ریاحی» زاده 10 جدی(دی) سال ۱۳۴۰ در شهر تهران است. 

وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات و مردم‌شناسی است. وی فعالیت هنری‌اش را از سال 1360 با داستان‌نویسی آغاز کرد و در سال 1364 با بازی در سریال «سایه‌ همسایه» قدم به عرصه‌ی تصویر گذاشت.

او بازی در سینما را با فلم «خبرچین» (1366) به کارگردانی نصرت‌الله زمردیان تجربه کرد. ریاحی با ایفای نقش در سریال هایی چون «روزهای زندگی» (1378-1377) و «پس از باران» (1379-1378) به چهره‌ای شناخته‌شده مبدل شد.

این بازیگر پرآوازه ایرانی در فلم‌هایی نظیر «کشتی آنجلیکا» (1367)، «حکایت آن مرد خوشبخت» (1369)، «بانوی من» (1381)، «جایی دیگر» (1381)، «تارا و تب توت‌فرنگی» (1382) و «دعوت» (1387)؛ و سریال هایی مانند «همسایه‌ها» (1372)، «پدرسالار» (1373)، «پهلوانان نمی‌میرند» (1375) و «شب دهم» (1380) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

اوج هنرمندی کتایون ریاحی در آخرین تجربه بازیگری اش در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود که بر محبوبیت هرچه بیشتر وی افزود.

درپیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

بازیگر سریال «یوسف پیامبر»: ایران و افغانستان یکی هستند

«کتایون ریاحی» بعد از خداحافظی از بازیگری: علاقه مند به نقش آفرینی در فلمی با موضوع افغانستان هستم

دانلود سریال «یوسف پیامبر»

چرا بازیگر کرکتر«زلیخا» بعد از «یوسف پیامبر» از دنیای بازیگری خداحافظی کرد؟

سکانسی از سریال «یوسف پیامبر» با نقش آفرینی «مصطفی زمانی» و «کتایون ریاحی»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر