نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2928
-
الف
+

آشتی هند و چین؛ «چیکور» پس از دوسال ممنوعیت اکران می شود

نخستین فلم پرستاره هندی بعد از ۲ سال وقفه در فعالیت‌های سینمایی بین ۲ کشور، در چین پخش می‌شود.

به گزارش آی فیلم2، فلم کمیدی درام «چیکور» یا «Chhichhore» محصول ۲۰۱۹ قرار است از روز هفتم جنوری ۲۰۲۲ به عنوان نخستین فلم بزرگ هندی پس از ۲ سال ممنوعیت، در چین بزرگ‌ترین بازار فلم جهان نشر شود.

این خبر در حالی منتشر شده که مسئولان چینی هنوز صحبتی درباره امکان اکران بلاک باسترهای هالیوودی مانند «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» و قسمت دوم «ونوم» نکرده‌اند، اما در عین حال اجازه اکران مجموعه‌ای از فلم‌های کوچک‌تر از کشورهایی غیر از امریکا را داده‌اند. این می‌تواند نشان از سخت‌گیری‌های بیشتر برای فلم‌های آمریکایی باشد.

فلم «Chhichhore» توسط «نیتش تیواری» کارگردانی و نوشته شده است. فلم قبلی وی یعنی «دنگال» با نقش‌آفرینی «عامر خان» توانست در سال ۲۰۱۷ به طور غیرمنتظره‌ای در چین پرفروش شود و ۱۹۳ میلیون دالر کسب کند.

از زمانی که در سال ۲۰۲۰ درگیری‌های مرزی بین چین و هند پیش آمد و احساسات ملی‌گرایی در هر ۲ کشور بالا گرفت، اکران فلم‌های هندی به طور غیررسمی ممنوع شده بود.

پیش از آن، سینمای هندی توانسته بود موفقیت‌های غیرمنتظره‌ای در بازار چین کسب کند اما نظر یکسان و جامعی چه در میان منتقدان و چه در میان مخاطبان در مورد فلم‌های هندی شکل نگرفته بود.

به نقل از خبرگزاری مهر، تیواری ممکن است با فلم جدیدش کمی به مشکل بخورد و نتواند موفقیت «دنگال» را تکرار کند چون فلم او ۱۴۳ دقیقه‌ای است و در عین حال از ابرستاره‌ای مانند«عامر خان» بهره نمی‌برد. این فلم که درباره اهمیت دوستی است، با بودجه ۷ میلیون دالری ساخته شده و تا به حال ۳۰ میلیون دالر در باکس آفیس جهانی فروخته است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر