نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2533
-
الف
+

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی برای حمایت از هنرمندان معلول در هرات+تصاویر

نمایشگاه صنایع دستی معلولین با نام «فراتر از هنر» در هرات برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، بنیاد خیریه و آسایشگاه معلولین «پیر هرات» همانند سال‌های گذشته و برای حمایت از معلولان نمایشگاهی را تحت عنوان «فراتر از هنر» و در ارتباط با صنایع دستی و فعالیت هنری نمایشگاهی را برگزار کرده است.

«همدم همنوا»رئیس نمایشگاه معلولین در یک مصاحبه گفته است: معلولین در آسایشگاه در کنار فراگیری آموزش‌های مختلف، ساخت و ساز صنایع دستی و کاردستی فرا گرفته و با فروش این محصولات درآمد اندکی را برای خود به دست می‌آورند.

فراتر از هنر

همنوا ادامه داد: به رغم تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی و همکاری مسئولان و بازرگانان شمار بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس نمایشگاه معلولین در هرات گفت: تنها خواسته معلولین از حکومت و خیرین دیدن توانایی این افراد است و اینکه در راستای تقویت توانایی از این افراد حمایت شود.

«سمیه درویشی» یکی از هنرمندان معلول حاظر در این نمایشگاه  که با وجود مشکلات زیاد در دانشگاه تحصیل کرده است در خصوص برگزاری چنین نمایشگاهی در مصاحبه با خبرنگار فارس عنوان کرد: با درک این جمله که معلولیت محدودیت نیست، آغاز به فعالیت های مختلفی کردم  و در دولت جدید بدون نگرانی همانند گذشته به فعالیت و تولیدات فرهنگی ادامه دادم و درخواست دارم که زمینه را برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فراهم کنند.

فراتر از هنر

«عبدالستار» یک تن دیگر از معلولین که سازه‌های خود را که بیشتر برای تزئین خانه و دفتر کار است در این نمایشگاه در معرض دید گذاشته است، در این باره گفت: با فعالیت‌های خود و حضور در عرصه‌های مختلف دید منفی جامعه را نسبت به خود تغییر داده ام و از حکومت جدید درخواست دارم تا معلولان را فراموش نکنند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر