نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1811
-
الف
+

خاطرات «محمود بصیری» از سریال «هزاردستان» و زنده یاد «علی حاتمی»+ویدو

«محمود بصیری» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در یک مصاحبه با اشاره به خاطراتش از بازی در «هزار دستان»  از «علی حاتمی» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «محمود بصیری» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان شبکه آی فیلم 2 هنرنمایی وی را درسریال های «هزار دستان»، «آرایشگاه زیبا»، «خانه در آتش»، «قصه های تابه تا»، «کارآگاه شمسی و مادام»، «کتابفروشی هدهد»و «آب پریا» مشاهده کردند با اشاره به خاطراتش از بازی در «هزار دستان» از مرحوم «علی حاتمی» گفت. 

بصيری بازيگری که چند نقش متفاوت را در سريال «هزار دستان» بازی کرده و در فلم «مادر» نيز با حاتمی همکاری داشته است، گفت: صحبت کردن درباره «علی حاتمی» بسيار سخت است. او آنقدر انسان بود که نمی توان در چند دقيقه درباره‌اش صحبت کرد.

اين بازيگر تیاتر، سينما و تلويزيون ادامه داد: هيچ کس در سينما مانند «علی حاتمی» سفره داری نمیکرد. وقتی در تیاتر‌های لاله‌زار را بستند، او مدام نگران بازيگرانی بود که کارشان را از دست داده‌اند. تمام سياهی لشکرهای «هزار دستان» همين هنرمندان لاله زار بودند که آقای حاتمی آنها را دعوت به کار کرد.

بصيری خاطره‌ طنز آميزی از مجموعه «هزار دستان» بيان کرد و گفت: در يکی از سکانس‌ها قرار بود اسبی شيهه بکشد اما اسب، اين کار را نمیکرد و من به جای آن، شيهه کشيدم هرچه شيهه در «هزار دستان» می شنويد، کار من است. 

وی در پايان سخنانش اظهار اميدواری کرد: تمام خاطراتی که با علی حاتمی دارد، به صورت تصويری تهيه کند تا همه متوجه کارهای زيبای علی حاتمی بشوند.

محمود بصيری گفت: علی حاتمی هم لايق نام «علی» بود و هم «حاتمی». او انسانی به تمام معنا بود به طوری که در سينما نمی توانيم نظير او را پيدا کنيم. او تنها کسی بود که از شکفته‌های همين جا برداشت میکرد و کارهايش کپی نبود.

«حاتمی» کارگردان، فلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ برجسته ایرانی بود که 14 قوس (آذر) سال 1375 خورشیدی بر اثر بيماری سرطان در سن 52 سالگی درگذشت.

گفتنی است مراسم بزرگداشت «علی حاتمی» همزمان با بیست‌وپنجمین سالروز درگذشت این سینماگر برجسته  ایرانی برگزار می‌شود.

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر