نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4204
-
الف
+

بازیگر «یوسف پیامبر» خطاب به نسل جوان: یک شبه نمی‌توان راه صد ساله را پیمود

«پروانه معصومی» بازیگر مشهور ایرانی در یک مصاحبه از تجربیاتش برای نسل جوان هنرمند گفت.

به گزارش آی فیلم 2،«پروانه معصومی» بازیگر پرآوازه ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال های «کوچک جنگلی»، «پلیس جوان»، «یوسف پیامبر»، «تا صبح»، «ملکوت» و «مینو» مشاهده کردند در یک مصاحبه از تجربیاتش برای نسل جوان هنرمند گفت.

بانو معصومی، پیرامون آخرین مجموعه فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: پس از بازی در سریال «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی «داریوش یاری» کار جدیدی را قبول نکرده ام، در حال حاضر منتظر هستم کرونا به طور کامل به اتمام برسد تا بتوانم به پیشنهادات تازه فکر کنم. 

وی درباره تجربه سالها حضورش در عرصه بازیگری اضافه کرد: واقعیت امر بازیگری اتفاقی تکرارنشدنی است، هر لحظه اش داستانی دارد و هر اثر برای خود تجربه متفاوتی را به همراه دارد، بازیگری صبر و حوصله می خواهد، یک شبه نمی‌توان راه صد ساله را پیمود و اگر فرضا این امکان حاصل شود به سرعت آن موفقیت و محبوبیت لحظه ای از بین می رود.

این بانوی هنرمند تعهد را مهمترین شاخصه یک بازیگر موفق خواند و افزود: نظم، ترتیب و تعهد مهمترین عامل موفقیت در بازیگری است، علاوه بر آن به عنوان یک بازیگر هیچگاه نباید از دانستن غافل شویم، اینکه فکر کنیم در قله قرار گرفته ایم اشتباه محض است زیرا بازیگری راهی کاملا بی پایان است، در این عرصه هر چه تجربه کنید باز هم با برخورد به یک نقش عجیب می بینید که انگار در ابتدای راه قرار دارید. 

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در همین رابطه اذعان کرد: از نظر من با مطالعه، صبوری و تعهد می توان پله‌های موفقیت در بازیگری را طی کرد اما نکته بسیار مهمی که نباید فراموش کرد این است که پس از موفقیت طبیعتا پیشنهادات زیادی سوی ما می‌آید، آن وقت است که ادامه مسیر بازیگری را رقم می زنیم. انتخابهای ما مهمترین دلیل برای ماندگاری یا عدم ماندگاری است، پس باید بدون هیچ تعارفی قدرت نه گفتن داشته باشیم. 

وی در همین رابطه ادامه داد: طی سالهای گذشته شاهد ظهور و بروز بازیگرانی درخشان بوده ایم اما به یک باره می‌بینیم که آن بازیگر در چند سال ابتدایی پرکار و به بعد محو می‌شود. از نظر من انتخاب نقش مدیریت می‌خواهد، باید آمادگی نه گفتن داشته باشیم و بدانیم که همه چیز حضور پررنگ ما نیست، بلکه ماندگاری مهم است که آن هم صرفا با انتخاب های درست و نزدیک مردم بودن رخ می‌دهد. 

معصومی در همین رابطه اذعان کرد: بدون شک دیده شدن و معروف شدن لذت بخش است اما آنچه مهم است اینکه بتوانیم این محبوبیت را حفظ کنیم، این را من نمی‌گویم بلکه بسیاری از بازیگران بزرگ می گویند که موفقیت و عدم موفقیت در بازیگری به تمرکز در انتخاب نقشها بر می‌گردد. 

بازیگر سریال «ملکوت» در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ادامه داد: گاها خود بازیگر متوجه نمی‌شود اما موفقیتش در یک نقش باعث پیشنهاداتی متوالی اما تکراری می شود، بعد بازیگر به خودش می‌آمده و متوجه می‌شود که سال ها است نقش‌های تکراری بازی می‌کند، این اتفاق پس از مدتی وی را از صحنه حذف خواهد کرد. 

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: طبیعتا من هم به عنوان بازیگر انتخاب‌های درست و غلط زیادی داشته ام، اما بازیگر نسل جوان باید یاد بگیرد که از تجربیات پیشکسوتان استفاده کند، زیرا وقتی می‌دانیم یک راه غلط است دلیلی ندارد که آن اشتباه را صرفا به خاطر تجربه تکرار کنیم. در کنار تمام این موارد صاحب اندیشه بودن از نظر من برای یک بازیگر مهم است، وی نباید صرفا دیالوگ بگوید، باید بر یک فلمنامه تحلیل درستی داشته و به کاراکتر اضافه کند و اگر نه تکرار دیالوگ هرچند با احساس و خوب موفقیت محسوب نمی شود. 

بیشتر بخوانید:

«پروانه معصومی»: ماندگاری نقشم در ذهن مخاطب برایم اهمیت دارد

چرا بازیگر «یوسف پیامبر» نقش جدید نمی پذیرد؟

خاطره بازی با سریال های محبوب ماه رمضان؛ از «ملکوت» تا «دردسرهای عظیم۲»

«پروانه معصومی» در مصاحبه با آی فیلم۲: صدای تلاوت قرآن مرحوم سلحشور هیچ وقت از یادم نمی رود

بازیگر یوسف پیامبر: در شرایط فعلی هیچ نقشی را نمی پذیرم!

درخواست بازیگر «یوسف پیامبر» از مردم: به مسافرت نروید تا ویروس منحوس کرونا نابود شود

بازیگر «یوسف پیامبر»: برگزاری میهمانی شب چله به قیمت جانمان تمام می‌شود

راز ماندگاری سریال «یوسف پیامبر» از زبان «پروانه معصومی»

ناگفته های «پروانه معصومی» از حضورش در سریال «امام علی(ع)»

بازیگر «یوسف پیامبر» با سریال جدید به تلویزیون می آید

م ا

نظر شما
ارسال نظر