نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2787
-
الف
+

کارگردان مطرح ایرانی: افغانستان با پیشینه تاریخی غنی، بستری مناسب برای فلمسازی است

«مصطفی کیایی» کارگردان و فلم‌نامه‌نویس مطرح ایرانی در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2 در خصوص علاقه اش برای فلمسازی در افغانستان گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مصطفی کیایی» کارگردان و فلم‌نامه‌نویس سینما و تلویزیون ایران درحاشیه مراسم بزرگداشت «داریوش فرهنگ» در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2 در خصوص علاقه اش برای فلمسازی در افغانستان گفت.

وی عنوان کرد: جذابیت درام در فلمسازی بسیار اهمیت دارد و اینکه در ایران باشد یا افغانستان فرقی ندارد، افغانستان به عنوان کشوری که که دارای پیشینه تاریخی غنی است و در طول 50سال گذشته آبستن حوادث بسیاری بوده است بستر و لوکیشن های خوبی برای فلمسازی دارد.

کیایی در این خصوص گفت: شاید عدم آشنایی من با موقعیت جغرافیایی و قصه هایی که در کشور افغانستان روی می دهد باعث شده که تا کنون به سراغ این کشور نروم، البته ساخت دو فلم به من پیشنهاد شد که بخشی از آن ها مربوط به افغانستان بود اما شرایط همکاری محیا نشد.

این کارگردان ایرانی در خصوص جدیدترین فعالیتش عنوان کرد: روی قصه ای کار می کنم که به صورت سریال نشر خواهد شد و بخشی از آن مربوط به افغانستان است و اگر شرایط فراهم شود برای تولید به کشور افغانستان خواهیم رفت و اگر هم شرایط محیا نبود لوکیشن هایی مشابه با این کشور طراحی و فلمبردای انجام خواهد شد.

کیایی در خصوص علاقه مخاطبان فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان به بازی برادرش «محسن کیایی» در آثار طنز گفت: بازخورد های خوبی در فضای مجازی از هنرنمایی برادرم در فلم ها و سریال های کمیدی دریافت کردیم؛زبان مشترک فارسی و جنس شیرین بازی های محسن و بی پردگی او مقابل کمره برای مخاطبان جذاب بوده است.

گفتنی است «مصطفی کیایی» کارگردانی و نویسندگی فلم های «مطرب»(۱۳۹۷)، «چهارراه استانبول» (۱۳۹۶)، «بارکد» (۱۳۹۴)، «عصر یخبندان» (۱۳۹۳)، «خط ویژه» (۱۳۹۲)، «ضد گلوله» (۱۳۹۰)، «بعدازظهر سگی سگی» (۱۳۸۸) و نویسندگی سریال های «خروس» (۱۳۹۲)، «راه در رو» (۱۳۹۰) و «نقطه سر خط» (۱۳۹۰) را در کارنامه هنری اش دارد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین