نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4438
-
الف
+

«شبنم قلی خانی»: برای ایفای نقش حضرت مریم خودم هم غافلگیر شدم

«شبنم قلی‌خانی» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران در یک مصاحبه از حضورش در سریال های زندگی نامه ای و «مریم مقدس» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «شبنم قلی‌خانی» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمای وی را در سریال های «مریم مقدس»، «هشت و نیم دقیقه»، «ستاره سهیل»، «نردبام آسمان»، «آنام» و «پنجمین خورشید» مشاهده کردند، در یک مصاحبه از نحوه حضورش در سریال «مریم مقدس» گفت.

بانو قلی‌خانی با اشاره به این موضوع که در دوران دانشجویی فردی خجالتی و کم رو بوده است گفت:من الان هم خیلی خجالتی هستم و فقط مقابل کمره کمی این خجالت و کم‌رویی را کنار می‌گذارم. خیلی دوست دارم گردانندگی تلویزیونی را هم تجربه کنم و می دانم که کار دشواری است.

وی درباره انتخاب شدنش برای بازی در سریال «مریم مقدس» بیان کرد: راستش انتخابم برای نقش حضرت مریم خودم را هم غافلگیر کرد. تا آن زمان من تصاویر و نقاشی‌هایی که از حضرت مریم (س) می‌دیدم که چهره‌ متفاوتی با چهره من داشت.

این بازیگر درباره احساس خود از حضور در سریال حضرت مریم(س) نیز عنوان کرد: من در آن زمان 18 سالم بود و یک بازیگر ناشناخته بودم که این اثر اولین کار جدی من بود. سعی کردم آن چه را که «شهریار بحرانی» و متن اثر می‌خواهند پیاده کنم. ضمن اینکه درباره زندگی حضرت مریم  کتاب‌های زیادی هم مطالعه کردم و تفاسیر گوناگونی از قرآن کریم و انجیل را خواندم اما به‌هرحال منبع اصلی ما همان فلم‌نامه بود که به قلم آقای «محمد سعید بهمن‌پور» نوشته شده بود و به‌نظر من خیلی کامل و جامع هم بود.

قلی‌خانی افزود: «مریم مقدس» در سال 1378 به نیت یک سریال تلویزیونی تولید شد و البته یک نسخه سینمایی هم داشت که در سال 1380 اکران شد. استاد من زنده‌یاد «پرویز پورحسینی» هم در نقش حضرت زکریا  در این اثر حضور داشتند و به نوعی یک یادگاری ارزشمند از خودشان به جا گذاشتند. مریم مقدس برای خود من تجربه‌ای بسیار جالب و خاص بود و الان هم که 20 سال از اولین نشر و اولین اکران آن می‌گذرد باز هم تماشای آن حس خوبی به من می‌دهد. 

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره سریال‌های زندگینامه‌ای اظهار کرد: این گونه سریال‌ها چون هم بیوگرافی یک شخصیت تاریخی را مطرح می‌کند و هم از دل تاریخ می‌آید جذابیت زیادی دارد. سریال‌های زندگینامه‌ای می‌خواهد چیزهایی از زندگی آن شخص مشهور به ما ارائه دهد و مخاطب هم آن نکته اصلی سریال را دریافت کند و سریع رد نشود.

قلی‌خانی در ادامه تعدادی از سریال‌های بیوگرافی یا زندگی‌نامه با محوریت شخصیت‌های بزرگ چون «سربداران»، «بوعلی‌سینا»، «شیخ‌بهایی»، «روشن‌تر از خاموشی»و «جابربن حیان» را مرور کرد و با اشاره به  حضورش در سریال «آنام» گفت: «جواد افشار» از کارگردانان خوبی هستند که من افتخار داشتم در سریال «آنام» با ایشان کارکنم و همیشه از ایشان و انرژی مثبتی که داشتند به نیکی یاد می‌کنم.

شبنم قلی خانی

وی با اشاره به خاطرات بازی اش در سریال «نردبان آسمان» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» افزود: این سریال به زندگی «غیاث‌الدین محمود کاشانی» می‌پرداخت که آقای «وحید جلیوند» نقش او را داشتند و من هم در این سریال نقش همسر غیاث‌الدین را بازی می‌کردم. خاطره‌ام از این سریال مربوط به تمرین اسب سواری است، یک روز هنگام تصویربرداری انگار اسبی که داشتم خسته شده بود و رم کرد و من از اسب پرت شدم. همان‌طور که روی زمین افتاده بودم، چشمانم را باز کردم و دیدم که اسب بالای سر من است و صورتش را به صورت من نزدیک کرده و من از ترس این که مبادا پایش را روی صورت من بگذارد از جا جهیدم که خدا را شکر اتفاق خاصی نیفتاد! 

شبنم قلی خانی

م ا

نظر شما
ارسال نظر