نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3854
-
الف
+

گله گی «رضا رویگری» از قضاوت های مردم

«رضا رویگری» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران در یک مصاحبه از احوالات این روزهای خود گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «رضا رویگری» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم2 بازی وی را در سریال هایی هم چون «تنهایی لیلا»، «ملکوت»، «پول کثیف»، «به کجا چنین شتابان»، «عملیات 125»، «تاوان»، «مدینه»، «خط‌شکن»، «سال های مشروطه»، «سه پنج دو» شاهد بودند در یک مصاحبه از احوالات این روزهای خود گفت.

رویگری که متأسفانه از سال ۱۳۹۲ که دچار عارضه سکته مغزی شد در خصوص تمایلش به بازی در فلم و‌ سریال ها و بهبودی شرایط جسمی اش پس از بیماری عنوان کرد:سال های اولیه بیماری ام سخت بود اما بعد از آن با کمک عصا می‌توانم تا حدودی در صحنه هنری حضور داشته باشم. حتی در این مدت هم کارهایی در حد نقش‌های کوتاه و چندروزه به من پیشنهاد شد که بازی کردم.

وی در پیوند با این مساله اظهار کرد: به هر حال در زندگی عادی هم، آدم‌هایی هستند که مشکل جسمی و حرکتی دارند و نمی‌شود همیشه در فلم‌ها این آدم‌ها را نادیده گرفت. «اصغر فرهادی» در فلم «جدایی نادر از سیمین» از بازیگری با این شرایط جسمانی استفاده کرده بود.

بازیگر سریال «ملکوت» با اشاره به آثاری که اخیرا در آن ها بازی کرده است گفت: چند فلم آماده نشر دارم. در این سال‌ها چندین نقش نسبتا کوتاه برای سینما و تلویزیون بازی کردم و دوست دارم بیشتر در این حوزه فعال باشم. احساس می‌کنم نقش‌هایی که با شرایط جسمانی من همخوانی داشته باشد کم نیست.

فلم‌های سینمایی «هرماس»، «دختران هم می‌میرند»، «زهرمار»، «به وقت طلاق»، «لازانیا»، «همه چی عادیه»، «خوب، بد، جلف»، «فیلسوف‌های احمق»، «رفقای خوب»، «دوربین»، «سکه»، «۳۶۰درجه»، «باورم کن»، «قرار بعدی همانجا» و تله‌فیلم‌های «دو خواستگار»، «پایان یک کابوس»، «میان بر»، «شوکا» و «آقا و خانم سنگی» و سریال «المپیادی‌ها» ازجمله کارهایی است که در چند سال اخیر بازی کردم و به تازگی هم در سریال جدید «سیروس مقدم» به نام «جزیره» بازی می کنم.

«رضا رویگری» با اشاره به ساخت مستند زندگی اش، درباره  تاثیر حمایت تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها از هنرمندان پیشکسوت و کسانی که دچار بیماری شده اند افزود: قطعا این کمک ها خیلی مؤثر بوده و از نظر روحی، انرژی تازه ای به من داده است.

این هنرمند پیشکسوت ایرانی با اشاره به علاقه اش به نقاشی گفت: از دوران جوانی به نقاشی و موسیقی علاقه داشتم و به‌صورت حرفوی دنبال کردم. چندین نمایشگاه از آثارم در ایران، امریکا، فرانسه و چند کشور دیگر برپا کردم. هم‌اکنون هم تعدادی از آثارم در امریکا مانده و قرار است به‌زودی به دستم برسد. قبل از این که شرایطم اینگونه شود، در گالری‌ام در پاساژ قائم تدریس می‌کردم. 

بازیگر سریال «به کجا چنین شتابان» درباره محدودیت های جسمی اش برای ادامه فعالیت های هنری اش عنوان کرد:من چپ دست هستم و با همان دست چپ نقاشی می‌کشیدم. حالا هم که بعد از سکته مغزی، سمت چپ بدنم لمس شده این کار برایم سخت است. آخرین کاری که داشتم می‌کشیدم پرتره همسرم تارا بود که نیمه‌کاره مانده است. حتی خوانندگی هم که عشق و علاقه‌ام بوده و هست را هم نمی‌توانم ادامه دهم چون توان خوانندگی ندارم. اما بازیگری را دوست دارم و می‌خواهم اگر نقشی متناسب وضعیت جسمانی‌ام باشد بازی کنم.

وی با اشاره به علاقه اش به نقش های تاریخی در مصاحبه با همشهری اظهار داشت: نقش کیان یا همان «کیسان ابوعمره» در سریال «مختارنامه» را بیشتر از همه نقش‌هایم دوست دارم چون هم برای خودم بازی در نقش‌های تاریخی ارزشمند است و هم مردم بازتاب‌های بسیار خوبی از این نقش به من منتقل کردند.

رویگری

در انتها این هنرمند پیشکسوت ضمن قدردانی از افرادی که از وی حمایت می کنند با گلایه از قضاوت های نادرست از زندگی خانوادگی اش اظهار داشت: از تمامی کسانی که حواس‌شان به من بود و به من سر می‌زدند تشکر می‌کنم. در ادامه می‌خواهم راجع به آدم‌هایی که قضاوت نادرستی راجع به زندگی من کرده و مرا آزرده‌خاطر کردند بگویم. قضاوت کار خداوند است نه کار ما. اگر مرا دوست دارند دست از این صحبت‌های حاشیه‌ای و شایعه‌سازی‌ها بردارند. همسرم با عشق پیش من زندگی می‌کند، نه برای پول یا معروفیت. بگذارند زندگی کنیم، بدون این که چیزی بدانند چرا قضاوت می‌کنند؟ 

م ا 

نظر شما
ارسال نظر