نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4442
-
الف
+

با کرکتر «میترا سماوات» در سریال «در مسیر زاینده رود» بیشتر آشنا شوید

در این گزارش با «بهنوش طباطبایی» بازیگر نقش «میترا سماواتی» در سریال «در مسیر زاینده رود» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2،«بهنوش طباطبایی» بازیگر نقش«میترا سماواتی» در سریال در حال نشر «در مسیر زاینده رود» متولد27 ثور (اردیبهشت) 1360 می باشد.

بهنوش طباطبایی

وی تحصیلاتش را در رشته‌ی انجینیری کامپیوتر گذراند و یک دوره‌ی بازیگری را نیز در دانشکده‌ی «هنرهای زیبای دانشگاه تهران» طی نمود.

بانو طباطبایی از دوران کودکی به بازیگری علاقه مند بود و کارش را از سال 1377 با سریال «یونس» آغاز نمود و با بازی در سریال های مختلف تلویزیونی در میان مردم شهرت یافت. 

در سال 1378 در سریال «کوی دامون» به کارگردانی «عباس رنجبر» بازی کرد این مجموعه در فضایی دانشجویی، روایتگر زندگی پرفرازونشیب نسل جوان بود. «بهنوش طباطبایی» و «الهام حمیدی» هر دو برای اولین بار در آن مجموعه دیده شدند.

مسافری از هند

طباطبایی بعد از آن حضور پررنگ‌تری در سریال پربیننده «مسافری از هند» داشت و با بازی در نقش کتی، خیلی زود توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و به شهرت برسد.

درخشش در همان نقش‌های فرعی دو سریال قبل، «حسین سهیلی زاده» را مجاب کرد که از او به‌عنوان کاراکتر محوری کارهای جدیدش استفاده کند.

عشق گمشده

بهنوش طباطبایی در دو مجموعه متوالی حسین سهیلی‌زاده یعنی «عشق گمشده» و «پیله‌های پرواز» به‌عنوان نقش اصلی حضور پیدا کرد.

پیله های پرواز

وی در آن دو سریال نماینده زنانی بود که برای زندگی خود می‌جنگند و به‌خوبی این چالش‌های زنانه را به نمایش گذاشت. درخشش در این دو مجموعه در سال‌های 83 و 84 بهنوش طباطبایی را به اوج شهرت خود رساند.

این بازیگر ایرانی بعد از آن وارد سینما شد و 4 سالی از تلویزیون دور بود. او در سال 1388 با نقشی کوتاه در مجموعه طنز «چاردیواری» به رسانه ملی ایران بازگشت. سال بعد نیز حضور موفقی در «از یاد رفته» داشت.

چاردیواری

در «مختارنامه» هم نقش خاشعه عروس زیبای بن‌زبیر را ایفا کرد. «میکاییل» و «در مسیر زاینده‌رود» نیز آخرین سریال‌های تلویزیونی با نقش‌آفرینی بهنوش طباطبایی هستند.

مختارنامه

بانو طباطبایی همچنین در فلم های «مصائب دوشیزه»،  «پسران آجری»، «مجنون لیلی»، «کلاغ پر»، «پوست موز»، «گام‌های شیدایی»، «قصه‌ی عشق پدرم»، «آزادراه»، «عشق، شانس، تصادف»، «سیانور»، «زیر سقف دودی»، «غلامرضا تختی»، «لابی» و «ماجرای نیمروز: رد خون» بازی کرده است.

سیانور

لازم به ذکر است تاکنون سریال های «مسافری از هند»، «میکائیل»، «در مسیر زاینده رود» و فلم های «سیانور» و «غلامرضا تختی» با بازی «بهنوش طباطبایی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

در مسیر زاینده رود

گفتنی است سریال «در مسیر زاینده رود» با هنرنمایی «بهنوش طباطبایی» هر شب ساعت 18:00 به وقت تهران، ساعت 19:00 به وقت کابل و 19:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی‌فیلم 2 درحال نشر است.

در پیوند با این خبر بخوانید:

روایت «بهنوش طباطبایی» از ماجرای ناشنوا شدن ناگهانی اش

بهنوش طباطبایی تولد 38 سالگی خود را جشن گرفت

بازیگران ایرانی که فقط با یک سریال معروف شدند+عکس

م ا 

نظر شما
ارسال نظر