نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1938
-
الف
+

مروری بر کارنامه هنری بازیگر سریال «زمانه» در «خارج از کادر»

«حسین محجوب »، بازیگر سینما و تلویزیون ایران امشب در برنامه «خارج از کادر» از زندگی حرفوی خود خواهد گفت.

به گزارش آی فیلم 2، برنامه «خارج از کادر» با حضور «حسین محجوب» بازیگر کهنه کار تیاتر، سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم2 نقش آفرینی وی در سریال های «در مسیر زاینده رود»، «سربداران»، «بچه های بهشت»، «عمارت فرنگی»، «سلطان و شبان»، «دلیران تنگستان»، «کوچک جنگلی»، «زمانه» شاهد بودند، از آیفیلم۲ نشر میشود.

«حسین محجوب» کارگردان، نویسنده و هنرپیشه ایرانی متولد ۱۰ اسد (مرداد) ۱۳۲۷ در رشت ، دارای  مدرک تحصیلی دیپلوم است.

وی فعالیت هنری‌اش را با تیاتر آغاز کرد و در سال ۱۳۵۱ با ایفای نقش در فلم «رگبار» به کارگردانی «بهرام بیضایی»، قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت.

او بازی در تلویزیون را با مجموعه‌ی «دلیران تنگستان» (۱۳۵۲-۱۳۵۰) آغاز کرد.

نخستین نقش درخشان سینمایی محجوب در فلم «مادیان» (۱۳۶۳) ساخته‌ی «علی ژکان» رقم خورد که بسیاری از سینمادوستان هنوز وی را با آن نقش به یاد می‌آورند. «مادیان» ملودرامی روستایی است که فضایی خشن مبتنی بر روابط کاملاً سنتی داشته و عواطف مخاطبان خود را هدف گرفته بود.

محجوب در نقش رحمت، در این فلم درخششی فوق‌العاده داشت که در سال‌های بعد آن را به شکلی دیگر در «رنگ خدا» (۱۳۷۶) ساخته‌ «مجید مجیدی» تکرار کرد.

محجوب در سریال هایی چون «سلطان و شبان» (۱۳۶۲)، «صاحبدلان» (۱۳۸۵)، «بچه‌های بهشت» (۱۳۸۷)، «در مسیر زاینده‌رود» (۱۳۸۹)، «زمانه» (۱۳۹۱)، «ستاره‌ی حیات» (۱۳۹۲) و «سرزمین کهن» (۱۳۹۲) بازی کرده است.

وی همچنین در فلم‌هایی نظیر «شاید وقتی دیگر» (۱۳۶۶)، «ناقه‌ی صالح» (۱۳۶۷)، «ریحانه» (۱۳۶۸)، «براده‌های خورشید» (۱۳۷۴)، «باران» (۱۳۷۹)، «من ترانه پانزده سال دارم» (۱۳۸۰)، «رسم عاشق‌کشی» (۱۳۸۱)، «سبز کوچک» (۱۳۸۵)، «ملک سلیمان(ع)» (۱۳۸۷)، «مهتاب روی سکو» (۱۳۸۹)، «ترنج» (۱۳۹۲)، «با دیگران» (۱۳۹۲) و «دریا موجه کاکا» (۱۳۹۳) به نقش‌آفرینی پرداخته است.

وی همچنین به عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده در فلم‌های «چوپانان کویر» (۱۳۵۹) و «در جستجوی تعادل» (۱۳۷۲) حضور داشته و نگارش و کارگردانی مستند‌های «ترکمن» (۱۳۶۴)، «میراث یزد» (۱۳۷۵) و «از یاد رفته» (۱۳۸۳) را در کارنامه‌‌ی هنری‌اش دارد.

از جمله دستاوردهای این هنرمند، می‌توان به نامزدی دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فلم «پرده‌ی آخر» (۱۳۶۹) از جشنواره‌ی فیلم فجر و نامزدی دریافت جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فلم «طبل بزرگ زیر پای چپ» (۱۳۸۳) از جشن خانه‌ی سینما اشاره کرد.

او برای بازی در فلم «رنگ خدا»، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره‌ی فیلم فجر، دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد از جشن خانه‌ سینما و دریافت جایزه‌ بهترین بازیگر مرد از جشنواره‌ی بین‌المللی فلم والنسین فرانسه و جشنواره‌ی بین‌المللی فلم مانیل فیلیپین شد.

وی به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران در دوره‌ی ششم و یازدهم جشن خانه‌ی سینما حضور داشته است.

گفتنی است برنامه «خارج از کادر» با حضور «حسین محجوب» امشب 26 آبان(عقرب) 1400 ساعت 20:30 به وقت تهران، 21:30 به وقت کابل و 22:00 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر