نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2339
-
الف
+

رونمایی از کتاب «هرات در گذرگاه تاریخ»

ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات از کتابی تحت نام «هرات در گذرگاه تاریخ» رونمایی کرد.

به گزارش آی فیلم 2، ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات روز سه‌شنبه، 25 عقرب(آبان) از کتاب «‌هرات در گذرگاه تاریخ» که محتوای آن را تاریخ چندین هزار ساله این ولایت تشکیل می‌دهد، رونمایی کرد.

«گل احمد نظری آریانا»، نویسنده این کتاب در یک مصاحبه گفته است: در سال ۱۳۹۰ کنفرانسی در ولایت هرات برگزار شده بود و باید این کتاب ۱۰ سال پیش به نشر می‌رسید.

آریانا ادامه داد: کتاب «‌هرات در گذرگاه تاریخ» توسط افراد مختلف نوشته شده اما متاسفانه بعد از ۱۰ سالی که این کتاب چاپ شده مقالات بعضی از افراد در آن وجود ندارد.

«مولوی نعیم‌الحق حقانی»، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات اظهار داشت: نوشته ‌های چنین نویسندگانی در مورد هرات ارزش زیاد دارد و آینده را برای نسل بعدی هموار می‌کند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات عنوان کرد: هرات مثال زنده افغانستان بوده و در هر کشوری باشیم این ولایت برای همگان آشنا است‌.

 به نقل از آوا، حقانی، راه اندازی چنین برنامه‌ها را برای آینده نسل جوان مفید خواند و آشنایی با تاریخ هرات را برای همه مهم دانست.

از سویی«نعمت‌الله سروری»، رئیس اسبق اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: نباید نویسندگان ناامید شوند، بلکه باید بیشتر تلاش کنند که هویت تاریخی این ولایت را به نسل‌های بعدی معرفی کنند.

«هرات» ولایتی است که از نگاه تاریخی در تمام افغانستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و شاعران و نویسندگان زیادی در این ولایت متولد، زندگی و آرامیده اند.

م ا 
 

نظر شما
ارسال نظر