نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2151
-
الف
+

مروری بر کارنامه هنری بازیگر فقید«بچه مهندس» در «خارج از کادر» امشب

زنده یاد «کریم اکبری مبارکه »، بازیگر سینما و تلویزیون ایران امشب در برنامه ضبط شده «خارج از کادر» از زندگی حرفوی خود خواهد گفت.

به گزارش آی فیلم 2، برنامه «خارج از کادر» با حضور  «کریم اکبری مبارکه» بازیگر کهنه کار تیاتر، سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم2 نقش آفرینی وی در سریال های «چراغ های خاموش»، «جراحت»، «پشت بام تهران»، «بچه مهندس»، «بچه مهندس 2» و سریال در حال نشر «خروس»،‏ شاهد بودند، از آیفیلم۲ نشر میشود.

کریم اکبری مبارکه

«کریم اکبری مبارکه»

زنده یاد اکبری مبارکه فعالیتش را از تیاتر و از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد. پس از آن در سال ۱۳۵۹، وارد تلویزیون شد.

اولین تجربه حرفوی وی به حیث بازیگر فلم «مرگ یزدگرد» بود که مشهورترین نقش فلم های سینمایی آقای اکبری نیز می باشد. بعد از آن با سریال میان‌پرده‌های «مشتی صالح» فعالیت خود را به صورت حرفوی در تلویزیون آغاز کرد.

در تلویزیون نقش «ابن ملجم مرادی» در سریال «امام علی(ع)» به کارگردانی «داود میرباقری» مشهورترین نقش وی می باشد.

نامبرده در دومین همکاری خود با داوود میرباقری در سریال «مختارنامه» در نقش احمر بن شمیط حضور یافت.

او در سال 1397 بعد از مدت ها با سریال «بچه مهندس» در نقش «صورت زخمی» به قاب تلویزیون بازگشت؛  صورت زخمی مردی خلافکار است که پدر یکی از کودکان یتیم خانه به نام مژگان است و در این میان مشکلاتی را برای جوادی به وجود می آورد.

اکبری مبارکه در فلم های «مقاومت»، «مسافران»، «دیدار»، «چند می‌گیری گریه کنی»، «روزهای زندگی»، «ترانه شرقی» و «قندون جهیزیه» نقش آفرینی کرده است.

وی همچنین در سریال های « خروس»، «جراحت»، «سیب ترش»، «امام علی(ع)»، «پشت‌بام تهران»، «عیاران»، «فاصله»، «حنایی و روباه مکار»، «ریشه در خاک»، «مرغ حق»، «بخش چهار جراحی»، «گرگ‌ها»، «میم مثل مصرف» و «پیر وفا»  حضور داشته است.

گفتنی است برنامه «خارج از کادر» با حضور «کریم اکبری مبارکه» امشب 19 آبان(عقرب) 1400 ساعت 20:30 به وقت تهران، 21:30 به وقت کابل و 22:00 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا

نظر شما
ارسال نظر