نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2658
-
الف
+

چالش های تولید سریال «آنام» از زبان «جواد افشار»

«جواد افشار» کارگردان سریال «آنام» در یک مصاحبه از چالش های ساخته شدن سریالش گفت.

به گزارش آی فیلم 2،  «جواد افشار» کارگردان سریال «آنام» در یک گفت و گو با شبکه آی فیلم از روند تولید این سریال و چالش های آن گفت.

«جواد افشار» در خصوص نحوه ورودش به عوامل تولید سریال آنام عنوان کرد: در سال 1385 من مصروف تولید سریال «برادر» برای ماه رمضان بودم  که «اسماعیل عفیفه» تهیه کننده آنام از من درخواست کرد تا در این پروژه اشتراک کنم، البته قبل از این سریال هم از سوی ایشان پیشنهاداتی برای همکاری داشتم اما امکانش فراهم نشده بود.

وی در پیوند با این موضوع افزود: خوشبختانه پس از اتمام «برادر» فلمنامه «آنام» به نویسندگی «امیرعباس پیام» را مطالعه کردم و زمانی که قصه را خواندم بسیار جذاب بود، چون موضوعی با محوریت مادر  جایگاه ویژه و مقدسی بین همه انسان ها در همه جای دنیا دارد و احساس کردم  که باید با عشق این سریال را بسازم، البته عوامل هم همکاری خوبی داشتند که باعث شد نتیجه مثبتی داشته باشد و مخاطب هم ارتباط خوبی با سریال برقرار کرد چون آنچه که از دل برآید بر دل می نشیند.

وی در خصوص انتخاب بازیگران بومی برای این سریال عنوان کرد: این سریال در دو فاز یکی در زمان گذشته و یکی در زمان حال روایت می شد و آن قسمتی که مربوط به زمان گذشته بود در آذربایجان شرقی روایت می شود و کرکترها ریشه ترک دارند و مربوط به آن منطقه جغرافیایی هستند و  تفاوتی که در فاز یک و دو به جهت سبک زندگی، زمان و جغرافیا وجود داشت من را نگران می کرد و می ترسیدم بازیگران معروف را انتخاب کنم و به زمان گذشته و به جغرافیای بکر ببرم اما مخاطب آن ها را خیلی راحت بشناسد و این امر من را به چالش انداخت.

افشار اظهار کرد: از این رو تصمیم گرفتم هنرپیشه های بخش اول سریال آنام را از بازیگران بومی انتخاب کنم بنابراین تماما از بازیگران کمتر شناخته شده یا گمنام اما توانمند در منطقه استفاده کردیم و من و دستیارانم مدت های زیادی مطالعه و تحقیق کردیم و تست های زیادی گرفتم تا بلاخره بازیگران انتخاب شدند و نقطه عطف و قوت این سریال شد که مخاطبان بازی آن ها را باور و قبول کردند.

سریال «آنام» که پیشتر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است به تهیه‌کنندگی «اسماعیل عفیفه» و کارگردانی «جواد افشار» تولید سال 1396 خورشیدی است.

این سریال، داستان زنی میانسال به نام «مارال» است که زندگی پر ماجرا و سختی را پشت سر گذاشته و با تکیه بر قدرت اراده‌اش توانسته خود و خانواده‌اش را به آرامش و آسایش برساند. اما برملا شدن یک راز، این آرامش را از او سلب کرده و زندگی‌اش را دوباره دچار تلاطم بزرگی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حادثه ای برای «سیروس گرجستانی» در سریال «آنام»

کارگردان سریال «کیمیا» فلم «عقاب ارس» را می سازد

جواد افشار از سریال «پول کثیف» تا «کیمیا»

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر