نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1211
-
الف
+

افتتاح سی و هشتمین جشنواره فلم کوتاه تهران

سی و هشتمین جشنواره فلم کوتاه تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش آی فیلم2، سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران امروز ۲۷ میزان(مهر) 1400 با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد ایران در پردیس سینمایی ایران مال افتتاح شد.

«سیدصادق موسوی» دبیر این دوره جشنواره در سخنانی با اشاره به اینکه سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران مثل هر سال در دو بخش ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال از سوی آکادمی اسکار نیز تاییدیه گرفتیم تا در خاورمیانه سومین کشور و در آسیا هفتمین کشوری باشیم که به این مهم دست یافته است.

وی ادامه داد: امسال ۱۲۸ کشور جهان با ۶۴۰۲ فلم در دبیرخانه آثار خود را ثبت کردند. در بخش ملی نیز ۱۷۷۵ فلم ثبت‌نام کردند و بعد از رقابت تنگاتنگ ۷ درصد افراد توانستند به این دوره از جشنواره راه پیدا کنند که در بخش داستانی ملی به ۴ درصد و در بخش بین‌الملل به کمتر از ۱ درصد می‌رسد.

موسوی در ادامه، پیام «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد را به مناسبت سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه قرائت کرد.

در این مراسم علاوه بر نشر تیزر جشنواره و کلیپی از هنرمندانی که در سال گذشته جان خود را از دست دادند، «علیرضا افتخاری» خواننده کهنه کار ایران نیز به اجرای قطعاتی پرداخت.

گفتنی است در سی‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران، آثار کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن به صورت حضوری و آنلاین تا ۲ عقرب(آبان) ۱۴۰۰ در پردیس ایران مال و بسترهای نشر آنلاین اکران می شوند.

بیشتر بخوانید:

اشتراک ۱۷۷۵ اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

جدیدترین اخبار از جشنواره فیلم کوتاه تهران

ع ا

نظر شما
ارسال نظر