نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3260
-
الف
+

«جاده خاکی» برنده جایزه بزرگ جشنواره فلم لندن

«جاده خاکی» برنده جایزه بزرگ جشنواره فلم لندن شد.

به گزارش آی فیلم2، فلم «جاده خاکی» به نمایندگی از سینمای ایران جایزه بهترین فلم بخش رقابتی شصت‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فلم لندن را از آن خود کرد.

برگزیدگان شصت‌ و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فلم لندن روز گذشته  ۲۵ میزان(مهر) در شاخه‌های مختلف اعلام شدند و جایزه بهترین فلم به جاده خاکی ساخته «پناه پناهی» رسید.

فلم ۹۳ دقیقه‌ای جاده خاکی به تهیه کنندگی «مستانه مهاجر» که نماینده سینمای ایران در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره «کن» نیز حضور داشت، با هنرنمایی «پانته‌آ پناهی‌ها» که چندی پیش بینندگان آی فیلم2 هنرنمایی وی را در سریال «بانوی عمارت» شاهد بودند، داستان سفر یک خانواده چهار نفره به سوی مرزهای غربی ایران را روایت می‌کند و تصویری آمیخته به اشک و لبخند از روابط خانوادگی ارائه می‌دهد. «حسن معجونی»، «رایان سرلک»، «امین سیمیار» و «بهرام ارک» از دیگر بازیگران این فلم هستند.

«مالگوزاتا شوموسکا» رئیس جشنواره فلم لندن درباره انتخاب جاده خاکی گفت: جایزه بهترین فلم (جشنواره لندن) برای تجلیل از فلمسازی الهام بخش و شاخص که جوهر سینما و جوهر زندگی را به تصویر کشیده باشد، اهدا می‌شود. در تمام تاریخ سینما، و به ویژه در دوران شیوع کرونا، به دنبال راه‌هایی برای برقراری پیوند با زندگی هستیم. انتخاب ما فلمی است که باعث شد بخندیم، گریه کنیم و حس زنده بودن داشته باشیم.

جاده خاکی برای رسیدن به این جایزه ۷ نامزد دیگر از کشورهای جاپان، ایتالیا، آلمان، فرانسه استرالیا، مکزیک، سویدن، چاد و انگلیس را پشت سر گذاشت.

گفتنی است جشنواره فلم لندن بزرگترین رویداد سینمایی در انگلیس است که هر ساله در نیمه دوم ماه اکتبر با نظارت بنیاد فلم بریتانیا (BFI) برگزار می‌شود. در این جشنواره معتبر سینمایی که از سال ۱۹۵۷ راه‌اندازی شد هر ساله بیش از ۳۰۰ فلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

ع ا/ح ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین