نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3255
-
الف
+

«عبدالرضا اکبری»: فقدان بازیگران قدیمی آزارم می دهد

«عبدالرضا اکبری» در یک مصاحبه درپیوند با میزان محبوبیت سریال های قدیمی گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «عبدالرضا اکبری» بازیگر سریال های شبکه آی فیلم2، در یک مصاحبه در مورد آثار دهه‌های پیشین صدا و سیمای ایران و میزان محبوبیت آن ها گفت.

«عبدالرضا اکبری» بازیگر سریال «تولدی دیگر» که پیش تر از شبکه آی فیلم2 به نشر رسید، به خبرنگار مهر اظهار داشت: از بازی در این سریال سال‌های زیادی می‌گذرد اما یکی از آن کارهایی بود که با وسواس و دقت ساخته شد. با وجودی که نویسندگان مختلفی در مقاطع زمانی گوناگون روی فلمنامه سریال کار کرده بودند اما «داریوش فرهنگ» کارگردان سریال در هنگام تمرین، نگاه ویژه‌ای به فلمنامه و دیالوگ‌ها داشت.

وی ادامه داد: داریوش فرهنگ کار را با دقت پیش می‌برد و بازیگران از قبل فلمنامه را به شکل کامل خوانده و دیالوگ‌ها را حفظ کرده بودند. شناخت خوبی هم از یکدیگر داشتیم و در هنگام بازی، فقط به ریزه‌کاری‌ها توجه می‌کردیم.

اکبری با اشاره به تلاش بیشتر در سریال های قدیمی عنوان کرد: دقت و وسواس بر روی تمام جزئیات از لحظه نگارش فلمنامه گرفته تا تمرینات و اجرا باعث شد تا سریالی ساخته شود که مردم همچنان از تماشای دوباره‌اش لذت می‌برند و برایشان خاطره‌انگیز و جذاب است.

وی افزود: «تولدی دیگر» یک درام خانوادگی است که رگه‌هایی از کمیدی هم در آن مشاهده می‌شود. شادی و غم واقعی در این سریال جاری است. همه عوامل دست به دست هم داده بود تا «تولدی دیگر» به یک سریال جذاب و ماندگار تبدیل شود.

بازیگر سریال «آنام» درباره اهمیت حضور بازیگران حرفوی یادآور شد: حضور بازیگرانی مثل خانم «جمیله شیخی» در این سریال یک غنیمت بود و واقعاً از ایشان زیاد می‌آموختیم. بازیگران پیشکسوت و توانای دیگری همچون شادروانان «نعمت الله گرجی»، «منصور والامقام» و «فاطمه طاهری» هم در این سریال حضور داشتند. ضمن اینکه بازیگران جوان مثل خانم «لعیا زنگنه» بازی‌های خوب و جذابی را در سریال از خود ارائه دادند.

اکبری با اشاره به نشر سریال‌های قدیمی از شبکه آیفیلم عنوان کرد: دیدن سریال‌هایی مثل «پهلوانان نمی‌میرند»، «مزد ترس»، «باغ گیلاس»، «روزهای اعتراض» و همین «تولدی دیگر»، هم برایم جذاب است و هم باعث آزارم می‌شود. ۲۰ تا ۳۰ سال از نشر این سریال‌ها گذشته و بسیاری از بازیگران که اتفاقاً خیلی هم عزیز و محترم و برجسته بودند در عالم هنر، دیگر در میان ما نیستند.

وی ادامه داد: وقتی سریال‌های قدیمی را می‌بینم با خودم می‌گویم چقدر حیف که بازیگران بزرگ در میان ما نیستند و هیچکس هم نتوانست جای آنها را پر کند. البته دیدن سریال‌های قدیمی باعث زنده شدن خاطرات شیرین هم می‌شود و برایم خاطره‌انگیز است. از سوی دیگر، خوشحال می‌شوم که مردم همچنان این جریان را دوست دارند و از آنها استقبال می‌کنند.

وی در پایان درباره فعالیت‌های این روزهایش خبر داد: در سریال «شب بیدار» به کارگردانی «رضا ابوفاضل» مصروف نقش آفرینی هستم و قرار است در 30 قسمت ساخته شود.

«عبدالرضا اکبری» زاده‌ 14 حمل(فروردین) 1332 هجری خورشیدی در تهران است.

عبدالرضا اکبری در سال 1347 جذب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و فعالیت هنری‌اش را با تیاتر آغاز کرد.

این هنرمند در سال 1363 با ایفای نقش در فلم «زندان دوله‌ تو» قدم به عرصه‌ سینما گذاشت.

اکبری در سریال هایی نظیر «مزد ترس» (1371)، «بازی با مرگ» (1374)، «پهلوانان نمی‌میرند» (1376)، «تولدی دیگر» (1377)، «جست و جو در شهر» (1381)، «پرواز در حباب» (1385)، «اغما» (1386)، «عملیات 125» (1387)، «دلنوازان» (1388) و «شوق پرواز» (1390) حضور داشته است.

وی همچنین در فلم های «مکافات» (1366)، «صنوبرهای سوزان» (1368)، «آقای بخشدار» (1370)، «مأموریت آقای شادی» (1371)، «پناهنده» (1372)، «قانون» (1374)، «دختری با کفش‌های کتانی» (1377)، «ابجد» (1381)، «ایستگاه بهشت» (1385)، «اخراجی‌ها» (1385)، «فرزند صبح» (1389) و «لبخند خدا» (1392) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

گفتنی است سریال های «مزد ترس» (1371)، «مزد ترس 2: بازی با مرگ» (1374)، «پهلوانان نمی‌میرند» (1376)، «تولدی دیگر» (1377)، «اغما» (1386)،«دلنوازان» (1388) و «آنام» (1397)با نقش آفرینی آقای اکبری از آی فیلم2 نشر شده است.

تماشای آنلاین سریال «مزد ترس»

تماشای آنلاین سریال «بازی با مرگ»

تماشای آنلاین سریال «پهلوانان نمی میرند»

تماشای آنلاین سریال «تولدی دیگر»

تماشای آنلاین سریال «جست و جو در شهر»

تماشای آنلاین سریال «پرواز در حباب»

تماشای آنلاین سریال «اغماء»

تماشای آنلاین سریال «عملیات 125»

تماشای آنلاین سریال «دلنوازان»

تماشای آنلاین سریال «شوق پرواز»

تماشای آنلاین سریال «آنام»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر