نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2947
-
الف
+

ناگفته های «مجید مشیری» از راز ماندگاری «خط قرمز»

«مجید مشیری» بازیگر سینما و تلویزیون ایران با حضور در یک برنامه تلویزیونی از سریال های نوستالژی‌ مثل «خط قرمز» و «مسافری از هند» سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مجید مشیری» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال های «اصحاب کهف»، «ستایش 2»، «هوش سیاه 1»، «خط قرمز»، «مسافری از هند»، «میکائیل»، «سرنخ»، «101 راه برای ذله کردن»، «ماتادور»، «عملیات 125 (فصل 3)»، «دزد و پلیس»، «ارمغان تاریکی»، «بر سر دوراهی»  با حضور در یک برنامه از سریال های نوستالژی‌ مثل «خط قرمز» و «مسافری از هند» گفت.

 «مجید مشیری» با اشاره به اینکه بازیگری را خیلی دیر و از سن 34 سالگی آغاز کرده، گفت: رشته تحصیلی من مهندسی عمران بود. بعدها در دوره‌های آموزش بازیگری «امین تارخ» اشترک کردم و از اواسط دهه هفتاد جذب سینما و تلویزیون شدم. 

وی درباره همکاری با «قاسم جعفری» کارگردان سریال «خط قرمز» گفت: قبل از این سریال که سال 1380  نشر شد، من در دو قسمت از سریال «کاشانه» با قاسم جعفری کار کردم. بعد از «خط قرمز» هم این همکاری در «شب آفتابی» و «مسافری از هند» ادامه پیدا کرد. در سینما هم در فلم «بازنده» قاسم جعفری که «محمدرضا فروتن» و «میترا حجار» از بازیگران آن بودند بازی داشتم.

وی با اشاره به اینکه قاسم جعفری از آن دسته کارگردان‌هایی است که مدیوم تلویزیون را خیلی خوب می‌شناسد، خاطرنشان کرد: جعفری در هر اثر خودش لحظه‌های نابی را خلق می‌کند. ساخت سریال‌هایی مثل «خط قرمز» و «مسافری از هند» با آن کیفیت کار هرکسی نبود. «خط قرمز» از آن سریال‌هایی بود که در زمان خودش از پربیننده‌ترین سریال‌ها شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره علت محوبیت سریال «خط قرمز» گفت: علاوه بر توانایی کارگردان و قصه پرکشش، باید به استفاده از بازیگران جوانی اشاره کنم که تا آن زمان برای مخاطب عام ناشناخته بودند. یعنی به جز «پویا امینی» که در یکی دو سریال کار کرده بود، بقیه تقریباً اولین کار تصویری خودشان را تجربه می‌کردند. انتخاب لوکیشن‌های جذاب در شمال ایران هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. اینکه تعدادی پسر جوان به تنهایی سفر می‌روند هم در نوع خودش موضوعی جسورانه بود؛ ضمن اینکه نباید از موسیقی و ترانه تیتراژ سریال هم غافل شد که واقعاً در زمان خودش گُل کرد.

وی اظهار کرد: قصه «خط قرمز» یک قصه نو بود و همه شخصیت‌های آن آغاز و پایانی داشتند؛ یعنی بیننده منتظر بود تا ببیند مثلاً فرجام شخصیت رامین چه می‌شود. سریالی بود که ضرباهنگ خوبی داشت و هر کدام از شخصیت‌ها که وارد قصه می‌شدند و بیرون می‌رفتند شناسنامه و پس‌زمینه‌ای داشتند و بیننده با آنها همذات‌پنداری می‌کردند.

این بازیگر در ادامه افزود: ما در «خط قرمز» گروه بازیگران بسیار خوبی داشتیم. من با بازیگران جوان سریال فاصله سنی داشتم، به طوری که «سروش گودرزی» در پشت صحنه به من می‌گفت «آقای پدر» یا «شهرام حقیقت‌دوست» و «پویا امینی» هم من را عمو مجید خطاب می‌کردند اما آن قدر فضا دوستانه بود و انرژی خوبی منتقل می‌شد که گاهی من چند روز زودتر از ضبط سکانس‌هایم از تهران به شمال می‌رفتم. آقای جعفری از من می‌پرسید که چرا این‌قدر زود آمده‌ای و من پاسخ می‌دادم که این گروه را خیلی دوست دارم و به من انرژی مثبت می‌دهد. یک سریال زمانی موفق است که در پشت کمره هم بین عوامل همکاری و همیاری اتفاق بیفتد.

وی گفت: من فکر می‌کنم که اگر الان فصل دوم «خط قرمز» با همان گروه ساخته شود، باز هم پُرمخاطب خواهد بود چون از آن دسته از سریال‌هایی است که مردم با شرایط سنی مختلف هنوز هم با آن خاطره دارند.

بیشتر بخوانید:

بازیگر سریال «ستایش» : نمی دانم چرا بازی در کارهای کمیدی به من پیشنهاد نمی شود

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

سریال آوای بیصدا رو پخش کنید با سریال صدایم کن.غریبه.همسفر.جادوی مهتاب و روزهای مهتابی😍🙏🙏🙏😍😍😍🙏🙏🙏🙏

اشکان اسکندری

سلام خسته نباشید لطفا سریال خواب و بیدار و بی صدا فریاد کن را پخش کنید ممنون

معصومه اسکندری

سلام خسته نباشید لطفا سریال حس سوم و خواب و بیدار را پخش کنید ممنون