نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2918
-
الف
+

«رنگ خدا» در میان 20 اثر شاخص جشنواره مونترال

فلم سینمایی «رنگ خدا» در بخش ویژه جشنواره مونترال کانادا، به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش آی فیلم 2، فلم سینمایی «رنگ خدا» در بخش برگزیده‌های ادوار آخرین دوره جشنواره بین‌المللی مونترال کانادا در قالب قبلی خود، به نمایش درخواهد آمد.

در آخرین سال حضور «سرژ لوزیک» دبیر پیشین این رویداد معتبر، او قصد دارد ۲۰ فلم از آثار شاخص ۴۳ سال مدیریت خود را درحاشیه‌ این دوره جشنواره که از تاریخ ۲۰ تا ۲۹سپتمبر ۲۰۲۱ (۲۹ سنبله تا ۷ میزان ۱۴۰۰) در شهر مونترال کانادا برگزارمی‌شود به نمایش درآورد.

فلم سینمایی «رنگ خدا» به کارگردانی «مجید مجیدی» که در سال ۱۹۹۹ میلادی برنده جایزه بزرگ و نامزد جایزه بهترین فلم از نگاه مردمی در این رویداد شده بود، یکی از ۲۰ فلم برگزیده‌ای است که به همت بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه جشنواره مونترال به نمایش در می‌آید.

رنگ خدا

جشنواره بین‌المللی فلم مونترال از سال آینده میلادی با نام جشنواره جهانی فلم مونترال (Global Montreal Film Festival) با مدیریتی جدید به راه خود ادامه خواهد داد.

در خلاصه  فلم سینمایی رنگ خدا آمده است: محمد رمضانی فرزند نابينای هاشم كه در مکتب مخصوص نابينايان تحصيل می كند برای گذران رخصتی مکتب به خانه بازمی گردد. هاشم كه پس از مرگ همسر خود با مادرش زندگی می كند، تصميم به ازدواج مجدد می گيرد.

او به همين منظور محمد را به نجاری می فرستد. مادر هاشم كه به نشان اعتراض در مقابل اين اقدام خانه را ترک كرده بود به علت بيماری مجبور به بازگشت می شود و سرانجام در بستر بيماری از دنيا می رود.

هاشم كه با مرگ مادر خود و شنيدن جواب منفی از نامزدش بيش از هميشه احساس تنهايی می كند به سراغ محمد رفته و او را به خانه بازمی گرداند ولی محمد در ميانه راه بر اثر شكسته شدن پل به داخل رودخانه افتاده و...

«حسین محجوب»، «محسن رمضانی»، «سلامه فیضی»، «فرحناز سفری» ازجمله بازیگرانی هستند که در این فلم سینمایی نقش آفرینی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

گلایه‌های تلخ بازیگر نابینای «رنگ خدا» + فلم

«محسن رمضانی» از «رنگ خدا» تا «چراغ های خاموش»

فلمی صادقانه برای شکوه و عزت خداوند

مروري بر فلم ها و سریال های ایرانی با موضوع روشن‌دلان به مناسبت روز جهانی نابینایان

آسیب دیدگی شدید «حسین محجوب» در فلم «رنگ خدا»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر