نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5098
-
الف
+

فلج شدن بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در صحنه فلمبرداری

«جعفر دهقان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در یک برنامه تلویزیونی از علاقه و سختی های حضورش در سریال های تاریخی گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «جعفر دهقان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال های «یوسف پیامبر»، «اصحاب کهف»، «خانه بی پرنده»، «مریم مقدس»، «معما»، «معمای شاه» و «آسمان همیشه ابری نیست» شاهد بودند، در یک برنامه تلویزیونی از علاقه و سختی های حضورش در سریال های تاریخی گفت.

دهقان در خصوص علاقه اش به بازی در ژانر های تاریخی و مذهبی عنوان کرد: همه زحمت می‌کشند و کار می‌کنند. من همیشه سعی کرده ام نقش‌هایی که دوست داشته ام را بازی کنم. نقش‌هایی که احساس کرده ام شاید به درد جامعه و یا خودم بخورد. باید شخصیتی که می‌خواهم کار کنم جزو باورهایم باشد.

این بازیگر پیشکسوت تاکید کرد: باید درست بازی کنم تا در ذهن مخاطب جای بگیرم. مثل خیلی از نقش‌های دیگری که کار کرده‌ام و هنوز که هنوز است مردم با آن‌ها خاطره دارند، مثل «ماکسیمیلیانوس»، «پوتیفار» و… وقتی مردم من را می‌بینند هنوز با این شخصیت‌ها خاطره دارند. از این بابت خوشحال هستم. 

او همچنین درباره نحوه تحلیل یا تفکیک نقش‌هایی که بازی کرده است، توضیح داد: وقتی نقشی به من پیشنهاد می‌شود اول دقت می‌کنم ببینم او را می‌شناسم.اگر اطلاعات نداشته باشم سعی می‌کنم پیرامون آن شخصیت یکسری مطالعه کنم و کتاب‌های مرتبط بخوانم. اگر دسترسی نداشته باشم با نویسنده کار و کارگردان که از همه مشرف‌تر و مسلط‌تر به کار هستند صحبت می‌کنم. در سریال «مختارنامه» پیدا کردن شخصیت «مصعب‌بن زبیر» خیلی سخت بود. منابع کمی وجود داشت. دیدم بهترین راه برای رسیدن به این شخصیت این است که از «داوود میرباقری» کمک بگیرم و از او تشکری می‌کنم.

جعفر دهقان

دهقان در ادامه درباره سکانس در خون غرق شدن مصعب در سریال «مختارنامه» توضیح داد: سکانس بسیار مشکلی بود. تصور کنید در فصل سرما خون بود و باید داخل آن می‌رفتی و بعد از خون بیرون می‌آمدی. درست است این سکانس خیلی مشکل بود، اما با توجه به اینکه از قبل برایش فکر شده بود فکر نمی‌کنم بیشتر از دو ساعت برایش وقت گذاشته باشم. از زمانی که گریم شده و لباس پوشیده سر صحنه رفتم و این سکانس را گرفتیم و تمام شد شاید حدود دو ساعت شد. چون برای همه چی فکر شده بود. جلوه‌های ویژه تصویری و کامپیوتری نداشتیم. همه در صحنه ساخته شده بود. سکانسی هم که از اسب‌ها از زیر خاک بیرون می‌آیند و تیر‌هایی که می‌رود و کمره حرکت می‌کند. همه را ساخته بودند. برای همه چیز فکر شده بود.

بازیگر سریال «مردان آنجلس» همچنین درباره سختی‌های کار‌های تاریخی و دینی گفت: کار‌های تاریخی مشکلات بسیاری نسبت به کار‌های دیگر دارد. حادثه‌هایی وجود دارد و نمی‌شود پیش بینی کرد. من سر یکی از کار‌ها از اسب زمین خوردم و اسب با لگد زد مهره‌های گردنم به نخاعم فرو رفت. سمت راستم فلج شد. ۶ ماه گوشه خانه افتاده بودم. حالم خیلی بد شد و در نهایت عملیات جراحی کردم. به خیر گذشت. وقتی پروفسور صابری من را عمل کرد، گفت چطور با این وضعیت راه می‌رفتی؟! نخاعت پاره شده بود!

جعفر دهقان

وی تصریح کرد: اگر کسی می‌تواند این کار‌ها را تحمل کند و ۵ سال سر «مختارنامه» و ۲ سال سر «یوسف پیامبر» بماند، فقط عشق است. اگر عشق نباشد نمی‌شود تحمل کرد.

بیشتر بخوانید:

جعفر دهقان : بسیاری از مردم می‌‌گفتند شما واقعی ‌ترین رضاخانی هستید که تا به امروز دیده بودیم

آشنایی با بازیگر نقش «پوتیفار» در سریال «یوسف پیامبر»+تصاویر

فلمی که یادآوری آن اشک «جعفر دهقان»را درآورد!

«جعفر دهقان»: پیشنهاد بازی در «سلمان فارسی» و «موسی(ع)» را بدون شک می پذیرم

م ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین