نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2900
-
الف
+

اختتامیه نخستین جشنواره فلم‌ های تجربی «آوانگارد» در کابل برگزار شد

موسسه سینمایی «افغان فلم» نفرات برتر جشنواره فلم های کوتاه «⁧‫آوانگارد‬⁩» را معرفی کرد.

به گزاش آی فیلم 2، در محفل اهدای جوایز جشنواره فلم های کوتاه تجربی افغانستان «⁧‫آوانگارد‬⁩» که با حضور شماری از مسئولان وزارت اطلاعات وفرهنگ افغانستان، نهاد های فرهنگی و هنرمندان سینمای این کشور، در تالار افغان فلم کابل برگزار شد، حائزین مقام های برتر معرفی شدند.

در این جشنواره که با ابتکار «افغان فلم» برگزار شد؛ ۳۳ فلم کوتاه، مستند و انیمیشن به رقابت پرداختند که از میان آن‌ها سه فلم جایزه «آوانگارد» را دریافت کردند.

«محمد قاسم وفایی‌زاده»، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در ارتباط با برگزای این جشنواره در یک مصاحبه گفته است: «فلم‌های تجربی، ساختن فلم و ارایه تجربۀ شخصی تصویرگر را از حیطه چند آدم متخصص معدود بیرون می‌کشد و امکان ارایه تصویر از گوشه‌ها و زاویه‌های مختلف جامعه را برای هرکسی که دستی به دوربین دارد، فراهم می‌سازد.»

«صحراکریمی»، رییس «افغان فلم» نیز افزود: «کسانی هستند که یک‌بار، یک ایده در ذهنشان می‌آید و دوست دارند با کمترین امکاناتی که در دسترس شان است، فلم را بسازند. بسیاری از این‌ها رشتۀ فلم‌سازی را نخوانده اند... آیا این‌ها حق ندارند فلم بسازند؟»

مسئولان «افغان فلم» می‌گویند هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فرصت برای فلم‌سازانی است که استعداد بالایی دارند اما توانایی مالی برای انجام کار ندارند.

لازم به یادآوری است، جشنواره فلم های کوتاه تجربی افغانستان «⁧‫آوانگارد‬⁩» در بخش های «فلم کوتاه تجربی»، «فلم کوتاه موبایلی»، «انیمیشن کوتاه تجربی»، «ویدیو کلیپ»، «ویدیو آرت»، «ویدیو انستالیشن»، «تیزر» و «فوتوکلاژ» برگزار شده است.

گفتنی است فلم های کوتاه تجربی راه یافته به « نخستین جشنواره فلم  های تجربی آوانگارد»؛ به مدت سه روز - از ۱۴ تا ۱۶ اسد ۱۴۰۰ در صفحات مجازی مربوط به این جشنواره به صورت آنلاین به نمایش گذاشته شده بود.

بیشتر بخوانید:

آثار راه یافته به نخستین جشنواره فلم های کوتاه تجربی افغانستان

نخستین جشنواره آوانگارد در افغانستان برگزار می شود

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر