نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2021
-
الف
+

آموزش آنلاین خوشنویسی توسط استاد «محمد حسین احمدی» هنرمند مهاجر افغانستانی

دوره های آموزش آنلاین خوشنویسی به طور رایگان در موسسه فرهنگی «اکو» برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم2، دوره های آموزش آنلاین خوشنویسی به طور کاملا رایگان توسط استاد «محمد حسین احمدی» هنرمند مهاجر افغانستانی در موسسه فرهنگی «اکو» برگزار می شود.

از گذشته های دور دست خط زیبا، نشانه سطح بالای سواد و کوشندگی صاحب خط بوده و شخص می توانسته است با دستخط زیبا و هنری، علاوه بر اینکه احساس خود را به طرف مقابل انتقال دهد، در پذیرش خواسته و یا مفاهیم مطرح شده، از موفقیت بیشتری برخوردار باشد.

به همین منظور دستخط زیبا، دارای ارزشی انکار ناپذیر در بین افراد جامعه بوده و می باشد. از طرفی تمرین زیاد هرگز به معنای برخوردار شدن از دستخط زیبا نیست، بلکه آموزش و آشنایی با اصول و روشهای درست نویسی و ترکیب حروف باعث زیبایی خط می شود. 

در همین راستا، موسسه فرهنگی «اکو» اعلام نموده است: «در پی بازخوردهای مثبت و علاقمندی وافری که از سوی مخاطبین و علاقمندان در آموزش های قبلی دریافت نموده و به منظور ادای احترام به مسئولیت اجتماعی خویش در قبال مردمان منطقه اکو تصمیم گرفته است این بار در سطح گسترده تری میزبان دوستداران خط و خوشنویسی باشد و آموزش خط تحریری یا آموزش خوشنویسی با خودکار را به دوستداران فرهنگ و هنر تقدیم نماید.»

مدرس این دوره از آموزش ها، استاد «محمد حسین احمدی» شکسته نویس اهل افغانستان است و علاقمندان و هنرجویان جهت دیدن ویدیوی کارگاه می توانند یکشنبه هر هفته راس ساعت 15:00 به وقت تهران و کابل به سایت و شبکه های اجتماعی موسسه فرهنگی اکو مراجعه نمایند.

استاد احمدی در پیوند با این موضوع به خبرنگار شبکه آی فیلم 2، ابراز داشت: از آنجایی که هنر خوشنویسی با قلم نی دیریاب است و زمان زیادی برای یادگیری نیاز است از این رو سعی کردیم برای افرادی که نمی خواهند وارد حیطه خوشنویسی حرفوی شوند و صرفا قصد دارند خط نوشتاری شان زیبا شود و یا خوشنویس خط تحریری شوند، خط تحریر را به بهترین روش آموزش دهیم.

این هنرمند افغانستانی اظهار کرد: با عنایت به اینکه بسیاری از مردم مصروف به کار هستند و  شرایط اشتراک در دوره های آموزش حضوری را ندارند و همچنین با توجه به گسترش بیماری کرونا، خط تحریری به شیوه «نستعلیق» و به صورت آنلاین در 12 جلسه برگزار می شود.

لازم به ذکر است، دوره آموزش آنلاین خوشنویسی از 10 اسد(مرداد) سال 1400 آغاز شده و جلسات آن یکشنبه هر هفته راس ساعت 15:00 به وقت تهران و کابل در سایت و شبکه های اجتماعی موسسه فرهنگی اکو برقرار است.

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر