نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2582
-
الف
+

مرور خاطرات شهید «موسوی گردیزی» در یک برنامه رادیویی

چاپ جدید کتاب «حقایق ناگفته از گوانتانامو» در رادیو فرهنگ ایران رونمایی شد.

به گزارش آی فیلم 2، در برنامه‌ای با عنوان «چمران افغانستان» که شام روز سه‌شنبه ۱۲ اسد(مرداد) از «رادیو فرهنگ ایران» نشر شد، چاپ جدید کتاب «حقایق ناگفته از گوانتانامو» رونمایی شد.

کتاب «حقایق ناگفته از گوانتانامو» سرگذشت یک داکتر محبوس در زندان گوانتانامو به نام «سید محمد علی‌شاه موسوی گردیزی» به قلم خودش می باشد.

این برنامه به منظور گرامی‌داشت سومین سالگرد شهادت داکتر «سید محمد علی‌شاه موسوی گردیزی» است که با حضور فرزند آن شهید به معرفی، شرح فعالیت‌ها و نقش اثرگذار ایشان در ایران و افغانستان اختصاص دارد.

گفتنی است این کتاب گزارشی از شکنجه‏‌ها و آزار زندانیان در گوانتانامو است که شهید «موسوی گردیزی» در آن زندانی بوده و شاهد اعمال غیرانسانی، غیراخلاقی و انواع شکنجه‌‏های جسمی و روحی زندانیان محبوس در آن توسط نیروهای امریکایی بوده، بیان شده است.

وی بعد از تحمل 43 ماه شکنجه و حبس، از زندان گوانتانامو آزاد شد و به افغانستان باز‏گشت و خاطرات خود را در کتابی 368 صفحه‌ای با عنوان «حقایق ناگفته از زندان گوانتانامو» در کابل چاپ و منتشر کرد.

داکتر سید‏علی شاه موسوی در جریان یک انفجار انتحاری 12 (اسد/مرداد) 1397، در نماز جمعه زادگاهش (منطقه خواجه‌حسن گردیز) به شهادت رسید.

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر