نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1676
-
الف
+

زندگی مردم افغانستان در بلندی های «کابل» در قاب «نگاه آی فیلم»+ویدیو

در این گزارش زیبایی های زندگی در بلندی های شهر «کابل» را تماشا کنید.

به گزارش آی فیلم 2، «کابل» پایتخت افغانستان و شهری متراکم است که مردمان بسیاری را در خود جای داده و از همین رو بخشی از مردم ناچار هستند که در بلندی های این شهر زندگی کنند. بلندی هایی که در برخی از موارد فقط با پای پیاده می توان از آن بالا رفت و گاهی هم ممکن است ساعت ها زمان ببرد تا مردم به خانه ها و مقصدشان برسند.

شیوه خانه سازی روی کوه های کابل به نوعی به خانه سازی در مناطق کوهستانی ماسوله در شمال ایران شباهت دارد. 

1112بلندی های کابل

مردم در بسیاری از کشورهای جهان به خاطر هوای پاک آرزوی زندگی در مناطق کوهستانی را دارند اما زندگی در این مناطق بعلاوه زیبایی هایش مشقات و مشکلاتی را نیز به همراه دارد و مردمی که در این نواحی زندگی می کنند هر روز برای تامین مایحتاجشان ناچار به کوهپیمایی هستند که از آن ها انسان هایی قوی و سخت کوش ساخته است.

زمانی که از ازدحام شهرها به بلندی های کابل پناه می بریم شاهد صحنه های زیبایی هستیم از ارتباط مردمی که که در این مکان ها زندگی می کنند و برخلاف بی تفاوتی ها و بی خبری هایی که در جامعه امروز وجود دارد این مردم در سختی ها و مشکلات یاری گر هم هستند.

بلندی های کابل

در این گزارش صحبت های تعدادی از ساکنین بلندی های کابل و زیبایی ها و مشقت های زندگی در این منطقه را از زبان آن ها  در برنامه «نگاه آی‌فیلم» نظاره گر هستید.

گفتنی است «نگاه آی‌فیلم» یکی از برنامه های شبکه آی فیلم2 است که برنامه های فرهنگی و هنری با موضوعیت افغانستان و تاجیکستان را پوشش می دهد.

شما بینندگان گرامی آی فیلم 2 می توانید با مراجعه به بخش برنامه های وب سایت ما، قسمت های پیشین نگاه آی فیلم را مشاهده کنید.

م ا

نظر شما
ارسال نظر