نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2612
-
الف
+

نشر مراسم نکوداشت علامه «عبدالحی حبیبی» از شبکه آی فیلم2

آیین بزرگداشت علامه «عبدالحی حبیبی» در قالب برنامه نگاه آی فیلم نشر می شود.

به گزارش آی فیلم 2، آیین بزرگداشت علامه «عبدالحی حبیبی» ادیب، مصحح، تاریخ نگار و پژوهشگر شهیر افغانستان که پیش تر  به ابتکار موسسه فرهنگی اکو در تهران برگزار شده بود شام امروز چهارشنبه 23 سرطان(تیر)1400، نشر می شود.

در این بزرگداشت «سرور بختی»،رئیس موسسه فرهنگی اکو، در پیوند با مقام علمی علامه «عبدالحی حبیبی» به خبرنگار آی فیلم2 گفت: استاد عبدالحی یکی از متفکران و یکی از شخصیت های برومند نه فقط در افغانستان بلکه در تمام منطقه اکو می باشد. با کمک و مشورت سفارت افغانستان در تهران، تصمیم گرفتیم این مراسم را برگزار کنیم تا شخصیت بزرگ این تاریخ نگار بیشتر و بهتر دیده شود.

داکتر «علی رواقی» هم در مورد استاد «عبدالحی حبیبی» عنوان کرد: وی کتاب های بسیار خوبی را از متون فارسی انتخاب و چاپ نموده که در آن زمان حتی محققان ایرانی هم کمتر به این موضوع پرداخته بودند.

«محمدسرور رجایی» از فعالان فرهنگی مهاجر در حاشیه این مراسم اظهار داشت: مفاخر فرهنگی تنها متعلق به یک کشور نیستند بلکه مفاخر فرهنگی ملت ها می باشند. علامه حبیبی هم می تواند همان اندازه که در افغانستان به حیث یک افتخار شناخته می شود، برای مردم ایران و تاجیکستان و همچنین در کشورهای همسایه جایگاه شایسته ای داشته باشد.

گفتنی است گزارش پوشش کامل مراسم و مصاحبه های بیشتر شام امروز ساعت 20:50 به وقت تهران و کابل و 21:20 به وقت دوشنبه تاجیکستان در قالب برنامه نگاه آی فیلم نشر می شود.

«نگاه آی‌فیلم» یکی از برنامه های شبکه آی فیلم2 است که برنامه های فرهنگی و هنری با موضوعیت افغانستان و تاجیکستان را پوشش می دهد.

شما بینندگان گرامی آی فیلم 2 می توانید با مراجعه به بخش برنامه های وب سایت ما، قسمت های پیشین نگاه آی فیلم را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

آیین بزرگداشت علامه «عبدالحی حبیبی» در موسسه فرهنگی اکو برگزار شد

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر