نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8977
-
الف
+

مصاحبه اختصاصی آی فیلم2 با «اتابک نادری» بازیگر سینما و تلویزیون ایران

«اتابک نادری» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از هنرنمایی اش در سریال های «در پناه تو» و «شوق پرواز» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «اتابک نادری» ، بازیگر تلویزیون، سینما و تیاتر، سال 1349 در شهر اردبیل متولد شد.

اولین تجربه  تلویزیونی اش در سال 1374 خورشیدی و نقش آفرینی در سریال «در پناه تو » به کارگردانی «حمید لبخنده» بود.

وی که فارغ التحصیل رشته‌ بازیگری است با بازی در فلم سینمایی «چشم عقاب» در سال 1367وارد عرصه‌ی سینما شد.

«اتابک نادری»  در سریال های  «رنج پنهان» ، «ولایت عشق»،  «خانه پدری» ، «رهایی»، «طلسم شدگان»،«خاطرات مرد ناتمام»، «پول کثیف»، « کیفر» «شوق پرواز»، «هوش سیاه 2» و «لژیونر» به ایفای نقش پرداخته است. 

وی همچنین در فلم های«جاودانگی» ، «شاید یک معجزه» ،«ترنج»، «کلانتری غیرانتفاعی» ، «عشق فیلم» ،«متولد ماه مهر »، «چشم عقاب»، «هیوا»  و «کمکم کن»  بازی کرده است.

خبرنگار آی فیلم2 گپ و گفتی صمیمانه با «اتابک نادری» داشته که در ادامه می خوانید:

آی فیلم 2: یکی از سریال هایی که با نقش آفرینی شما از آی فیلم2 نشر کردیم «در پناه تو» بود؛ با وجود اینکه مدت زمان زیادی از ساخت و نشر این سریال می گذشت مورد استقبال بالای بینندگان قرار گرفت، به نظر شما دلیل موفقیت و راز ماندگاری این سریال چیست؟

«اتابک نادری»: در آثار درام وقتی شخصیت های درگیر زیاد بشوند، جذابیت دراماتیک اثر بالا می رود، از سویی با این سریال برای اولین بار چهره های جدیدی چون زنده یاد «حسن جوهرچی»، «پارسا پیروزفر»، «رامین پرچمی»، «لیعیا زنگنه»، «سحر زکریا»، «رزیتا غفاری»، «سعید داخ» و ... در تلویزیون معرفی شدند و طیف جوانی وارد عرصه بازیگری شدند.

حتی به یاد دارم که یکی از مجلات سینمایی تخصصی آن زمان در مورد این سریال با این عنوان تیتر زده بود: «تلویزیون در تسخیر جوانان» و من هنوز این مجله را نگه داشته ام ، این سریال اولین تجربه بازیگری من بود و باعث خشنودی من شد.

آی فیلم 2: از بین سریال هایی که بازی کردید خودتان کدامشان را بیشتر دوست دارید؟

«اتابک نادری»: همه سریال هایی که کار کردم را دوست دارم ،من چون تقریبا گزیده کار و کم کار بودم. ولی با همه نقش هایی که  بازی کردم  ارتباط عاطفی داشتم، سریال «در پناه تو» طبیعتا اولین کار حرفوی من برای تلویزیون بوده که  خاطراتی در آن دارم و برایم لذت بخش  بوده است. ولی من نقش شهید «اردستانی» در سریال «شوق پرواز» را علی رغم اینکه حضور کوتاهی داشتم بیشتر دوست داشتم تاثیرات بسیار مثبت و معنوی در زندگی ام داشت.

 آی فیلم 2: آیا نقش خاصی مد نظرتان بوده است که دوست داشتید بازی کنید و فرصتش فراهم نشده است؟

«اتابک نادری»: نقش های زیادی بوده است که دوست داشتم بازی کنم، شخصیت های منفی، کرکتر کاکای (عموی) مهربان نادان، کاکای مهربان دانا و همه  نقش هایی که تجربه نکردم را  دوست دارم بازی کنم؛ هنوز ولع و عطش دارم که بازی کنم و با کرکتر ها زندگی کنم.

آی فیلم 2: در انتخاب نقش هایی که به شما پیشنهاد می شود چقدر ریسک پذیر هستید و آیا در انتخاب نقش هایتان سخت گیر هستید؟

اتابک نادری: نه، پیش آمده نقشی به من پیشنهاد شده و گفتم که قبلا بازی کردم و جذابیتی برایم نداد، اخیرا در سریال تاریخی نقشی بازی می کنم که این بازی می تواند برای من کلیشه باشد ولی به لحاظ بازی تغیراتی روی نقش انجام دادم که هم کارگردان ایده من را پذیرفت و هم به من اجازه می دهند که در قصه به اندازه خودم حضور متفاوت تری داشته باشم.

آی فیلم 2: در بازیگری به اهدافتان رسیده اید و به سطحی رسیده اید که شما  را راضی کرده است؟

اتابک نادری: سطح نهایتی برای بازیگری قائل نیستم، چون من بازیگر تیاتر هستم و ریشه در تیاتر دارم، اعتقاد دارم زمانی که روی صحنه رفتم و روی صحنه  ماندن را یاد گرفتم بازیگر شدم و بستگی به تجربه و شرایط فعالیتم رشد کردم و این مردم و منقدین هستند که قضاوت میکنند خوب هستم و یا بازی مان دل نشین است و در هر نقشی اگر مخاطب با من همراه باشد یعنی من را من می پذیرد و این به معنای آن است که کارم را درست انجام داده ام و این نقطه قوت من است.

هیچ وقت به اندازه نقش فکر نکردم در پاسخ به سوال شما باید بگویم  که ارضا نشدم از اینکه اینجا هستم و فکر می کنم که باید بیشتر از این ها پیشرفت کنم.

آی فیلم 2:در بین سینما،تلویزیون و تیاتر کدام یک را اتنخاب می کنید و از بازی در آن عرصه لذت می برید؟ چرا؟

«اتابک نادری»: برای من به عنوان یک بازیگر فرقی نمی کند چون در همه صحنه ها من بازیگر هستم، چون بلاخره باید این کرکتر را بسازم. اما من از بازی در تیاتر بیشتر لذت می برم چون در تیاتر مکاشفه و زندگی است که هر لحظه آن را حس می کنید  ولی در فلم و تلویزیون شما یک کرکتر را خلق کردید که باید در فضای مختلف آنرا ارائه دهید.

آی فیلم 2: نظرتان راجع به همکاری کشورهای فارسی زبان مثل ایران، افغانستان و تاجیکستان برای تولید آثار مشترک در زمینه فلم و سریال چی است؟ 

«اتابک نادری»: در زمینه ساخت سریال این همکاری و تولید محصول مشترک را با کشور تاجیکستان در سریال «شکرانه»  تجربه کردیم؛ به نظر همکاری رسانه ای با کشورهای همسایه مخصوصا کشوری مثل افغانستان که با ایران قرابت ونزدیکی های فرهنگی زیادی داریم خیلی خوب است اما مشکلات تولیدی- ساختاری در این زمینه زیاد است.

من در بخش تیاتر نیز آثار خوبی را از هنرمندان افغانستان تماشا کردم، به نظر من،در این زمینه سیستم اجرایی برای انجام این همکاری های مشترک تنبلی کرده است و امیدوارم اتفاقات خوبی در این زمینه به وقوع بپیوندد.

آی فیلم 2: نظرتان راجع به راه اندازی شبکه آی فیلم 2 چی است و تاثیر آن در نزدیکی بیشتر و پیوند کشورهای فارسی زبان به یکدیگر را چگونه ارزیابی می کنید؟

«اتابک نادری»: یکی از پل های ارتباطی این کشور های هم زبان می تواند همین کانل آی فیلم 2 باشد، کانالی با یک زبان مشترک که می تواند وجوه مشترک مردمان این سرزمین را نزدیکتر کند. استنباط من این است که ما باید در عرصه تاریخ مشترک ورود کنیم و باید روی سوژه هایی که بین مردمان این سرزمین ها مشترک است فعالیت کنیم تا از هم زبانی به هم دلی هم برسیم.

آی فیلم 2: به عنوان یک بازیگر اگر قرار باشد نقش یک کرکتر افغانستانی را ایفا کنید با چه چالش هایی مواجه می شوید؟

«اتابک نادری»: چالش اصلی من یادگرفتن زبان و لهجه افغانستانی خواهد بود و بعد از آن با توجه به کرکتر و موقعیت باید روی جغرافیای این سرزمین مطالعه کنم.

شبکه آی فیلم 2:  اگر پیامی برای مخاطبان شبکه آی فیلم 2 دارید بفرمایید؟

«اتابک نادری»: به همه مخاطبین شبکه آی فیلم 2 که سریال های  ایرانی و مخصوصا سریال هایی که بنده افتخار داشتم به عنوان بازیگر در آن ها هنر نمایی کنم، سلام می فرستم و برایشان آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم این ویروس منحوس کرونا نابود شود و دیدارهای مردمی میان مخاطبین داشته باشیم.
 

مصاحبه کننده: نادیا پروانی

م ا 

نظر شما
ارسال نظر