نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3903
-
الف
+

«امیر آقایی» به سوگ مادرش نشست

«امیر آقایی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در غم درگذشت مادرش به سوگ نشست.

به گزارش آی فیلم 2، «امیر آقایی»بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال های «نوار زرد» و «ارمغان تاریکی» مشاهده کردند به سوگ مادرش نشست.

امیرآقایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از درگذشت مادرش خبر داد و نوشت:

با او یک گام است خدانگهدار مادرم.

«امیر آقایی» زاده ١٠  اسد(مرداد) ۱۳۵۴ در ارومیه فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی است و از سال ۱۳۷۴ کار بازیگری را به صورت جدی و حرفوی شروع کرد.

آقایی کار خود را از تیاتر آغار کرد و اولین کار وی در این عرصه تحت نام «آنسوی آینه» را در کنار استاد خود بانو «آزیتا حاجیان» اجرا کرده است.

اولین سابقه بازیگری وی در سینما با بازی در فلم «ارتفاع پست» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»  در سال 80 اتفاق افتاد و اولین سریال تلویزیونی اش «خاک سرخ» بود که سال 81 نشر گردید.

این هنرمند ایرانی طی سال های 84 تا 96 در سریال های «اولین شب آرامش»، «بی گناهان»، «عبور از پاییز»، « ارمغان تاریکی»، «راستش را بگو»، «سرزمین کهن»، «یادآوری»، «آسمان من»، «چرخ و فلک» و «نوار زرد» ایفای نقش کرده است.

«کوچه بی نام»، «۳۶۰ درجه»، «شیفت شب»، «بادیگارد»، «بدون تاریخ بدون امضا»، «مردی بدون سایه»، «دیدن این فیلم جرم است!»، «شنای پروانه» و «سم پاشی» از جمله فلم هایی است که آقایی از سال 93 تا 99 در آن ها ایفای نقش کرده است.

از جمله افتخارات وی می توان به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فلم «شنای پروانه» از سی و هشتمین جشنواره فلم فجر ایران اشاره کرد.

گفتنی است سریال های «بی گناهان»، « آسمان من»، «نوار زرد» و «ارمغان تاریکی» با هنرنمایی امیر آقایی از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

ع ا  

نظر شما
ارسال نظر