نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4331
-
الف
+

مصاحبه اختصاصی آی فیلم 2 با «مجید واشقانی» بازیگر سریال «زیر پای مادر»

«مجید واشقانی» در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از هنرنمایی اش در سریال «زیر پای مادر» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مجید واشقانی» زاده ۶ جوزا (خرداد) ۱۳۵۹ در تهران دارای مدرک لیسانس اینجنیری متالوژی میباشد. 

مجید واشقانی بازیگری را از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ با حضور در کورس های آزاد بازیگری «امین تارخ» شروع کرد سپس از همین کلاس‌ها وارد بازار کار حرفوی شد.

وی با «پوریا پور سرخ» در دوره‌های تکمیلی بازیگری در سال1380 هم صنفی بود.

«واشقانی» با سریال «مسیر انحرافی» در سال ۱۳۹۰ چهره اش بیش از پیش شناخته شد، بعد از آن همه منتظر بودند که او را در سریال های طنز ببینند ولی وی با ایفای نقش یک خلافکار در سریال «هوش سیاه» مخاطبان را غافلگیر کرد.

این بازیگر ایرانی در سریال «ماتادور» این بار در نقش یک پولیس ظاهر شد.

مجید واشقانی پس از ایفای نقش در سریالهای ماتادور و «انقلاب زیبا» برای سومین بار نقش پولیس را در سریال «میکائیل» بازی کرد.

این هنرمند ایرانی همچنین در فلم های «جنایت و جنحه» (1384)، «ناسپاس» (1388)، «هاری» (1393)، «شور عشق» (1379) و سریال های «کمین»، «زیر هشت»، «پایتخت1»، «خانه اجاره ای»، «آمین»، «پشت بام تهران»، «دیوار شیشه ای»، «برادر»، «سارق روح»، «محکومین»، «روز های بی قراری»، «از سرنوشت» و «زمین گرم» بازی کرده است.

گفتنی است تاکنون سریال های «پایتخت1»، «ماتادور»، «هوش سیاه2»، «انقلاب زیبا»، «میکائیل»، «آمین»،«دیوار شیشه ای»و «پشت بام تهران» با بازی «مجید واشقانی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

به بهانه نشر سریال «آنام» و «زیر پای مادر» از شبکه آی فیلم2، گپ و گفتی با «مجید واشقانی» داشتیم که در ادامه می خوانید:

آی فیلم 2: آقای واشقانی سریال «زیر پای مادر» این روزها از شبکه آی‌فیلم2 در حال نشر است. کمی از این سریال برای ما بگویید.

مجید واشقانی: به نظر من سریال «زیر پای مادر» از آن دسته از سریال‌هایی بود که به اصطلاح سرک ها را خلوت می کرد. نه به خاطر این که من در این سریال بازی کردم بلکه واقعا این موضوع را در خصوص سریال «زیر پای مادر» دیدم. من در سال‌های اخیر کمتر دیده بودم که سریالی این چنین از طرف مردم مورد استقبال واقع شود. البته این را هم بگویم که خداوند لطف کرد و در یک زمان خوب مثل ماه مبارک رمضان این سریال نشر شد که به هر حال مردم تلویزیون زیاد می بینند.

آی فیلم 2: به نظر من یکی از دلایل اصلی این اتفاق متن خوب است، سعید نعمت الله نویسنده‌ای است که به خوبی می‌تواند مخاطب را جذب کند.

مجید واشقانی: بله. سعید نعمت الله از معدود نویسنده‌هایی است که از ابتدای کار تا انتهای کار کنار کارگردان نشسته است تا اگر نیازی باشد متن را تغییر بدهد و یا اگر نیاز باشد به متن اضافه کند یا بخشی از متن را حذف کند و جالب اینجاست که سعید نعمت الله با لحظه لحظه متنش زندگی میکند و آن را بعدا در اختیار تیم قرار می دهد.

روز اول که با سعید نعمت الله صحبت کردم، در خصوص سریال «زیر پای مادر» می دانستم قرار است نقشی را بازی کنم که به آن نقش فکر شده است و حتی اگر نقشی دو یا سه سکانس هم بازی کند به آن نقش فکر شده و در فلمنامه باخاصیت است یعنی شما می توانید به آن نقش اشاره کنید و مخاطب متوجه شود کدام شخص است. این یعنی نقش موثر است.

آی فیلم 2: شما در سریال «زیر پای مادر» نقش مقابل «کامبیز دیرباز» را بازی می کردید و بیشترین تقابل را با ایشان داشتید، بازی کردن با ایشان چگونه بود؟

مجید واشقانی: به نظر من این که شما چقدر با بازیگر مقابل در تقابل باشید، همراه باشید و رفیق باشید مهم است زیرا این رفاقت و حس رفاقت به بیننده هم منتقل می‌شود. این رفاقت و صمیمیت خارج از صحنه و در پشت کمره شکل می گیرد و به نظر من اگر بیرون از صحنه فلمبرداری با هم‌بازی‌های خود رفیق نباشی و رابطه درستی بین بازیگران شکل نگیرد مطمئن باشید که بازیگر نمی‌تواند آن رفاقت را به ببینده نشان دهد و منتقل کند. این رفاقت برای من با کامبیز دیرباز در بیرون صحنه وجود داشت. علاوه بر این ما تجربه کاری در سریال دیگری(سریال میکائیل) را با یکدیگر داشتیم.

آی فیلم 2: سریال «زیر پای مادر» چه چالشی برای شما داشت؟

مجید واشقانی: خاصیت یا همان چالشی که نقش‌های سریال «زیر پای مادر» داشت این است که نقش مثبت سریال، صد درصد سفید نیست همانطور که نقش منفی سریال نیز صد در صد سیاه نیست. این که آدم‌ها دائما بین موضوعاتی درگیر می شوند که باید وجه مثبت و منفی خودشان را نشان دهند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر